• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów

Krynica Vitamin, która wchodzi na giełdę i chce pozyskać 20-30 mln zł, ma ambitne plany rozwoju. Zamierza zwiększać eksport, pozyskiwać nowych klientów oraz skupić się na tych największych odbiorcach. W planach nawiązanie współpracy z Coca-Colą lub PepsiCo.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 14:00
Krynica Vitamin chce zwiększyć eksport. Stawia na dużych klientów
Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynic Vitamin

- Mamy ambicję zagrać z dużymi graczami, takimi jak Coca-Cola czy PepsiCo. Jesteśmy na to gotowi, co pokazała nasza dotychczasowa współpraca z takimi koncernami, jak Orangina Schweppes czy Carlsberg. Chcemy wpisać się w trend dywersyfikacji produkcji w Europie – mówi Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.

Obecnie głównymi klientami, dla których Krynica Vitamin rozlewa napoje to: Oshee, Carlsberg, Hype, Orangina Schweppes, niemiecka marka TSI czy Human Energy. Spółka dostarcza też napoje private labels do takich sieci, jak: Biedronka, Eurocash, Netto, Żabka, Lewiatan, ukraińska Fozzy, Kaufland (6 krajów), Maxima (3 kraje), Makro, Intermarche czy Statoil.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W planach Krynica Vitamin jest pozyskanie takich klientów, jak: PepsiCo lub Coca-Cola, E.Leclerc, Tesco, Aldi, Auchan czy Carrefour.

Warto podkreślić, że przychody od sieci handlowych stanowią 45 proc., a od klientów tzw. A-Brands – 55 proc. Przewagę konkurencyjną spółki stanowi brak produkcji pod marką własną. Dodatkowo zarząd podkreśla, że nie ma w planach wprowadzenia na rynek własnych napojów.

Jak zaznacza prezes Czachorowski, motorem rozwoju spółki ma być eksport. Krynica Vitamin posiada certyfikaty umożliwiające globalną sprzedaż, w tym świadectwo koszerności oraz halal.

Największymi odbiorcami produktów spółki są Niemcy, Czechy oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Produkty Krynicy Vitamin obecne są we wszystkich krajach europejskich (obecnie toczone są rozmowy z firmą z Finlandii), na Bliskim Wschodzie oraz w Azji (7 krajów plus planowany kontrakt z Indiami), w Afryce (7 państw) oraz w Ameryce Północnej i Południowej (USA, Kanada, Kolumbia). W Kolumbii spółka dostarcza napoje private labels do rozwijanej przez Jeronimo Martins sieci Ara. Krynica Vitamin stawia m.in. na dynamicznie rosnące kraje afrykańskiej. Chce także mocniej wejść na rynek niemiecki.
W 2014 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły 167 mln zł, z czego 66 mln zł pochodziło ze sprzedaży eksportowej. EBITDA w tym okresie wyniosła 20 mln zł, a zysk netto 12 mln zł. W 2013 r. EBITDA wyniosła 11 mln zł, a zysk netto 4 mln zł.

W pierwszym półroczu tego roku Krynica Vitamin miała 89,1 mln zł przychodów ze sprzedaży (w porównaniu do 81 mln zł w analogicznym okresie ub.r.). EBITDA w półroczu 2015 wyniosła 9,7 mln zł (8 mln zł rok temu), a zysk netto 5,7 mln zł (4 mln zł w I półroczu 2014 r.).

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!