• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Krynica Vitamin: rekordowe wyniki - wzrost zysku netto o 655 proc.

Krynica Vitamin SA potwierdziła wcześniejsze szacunki o rekordowym w historii wyniku za 2020 r. Spółka wypracowała 445,9 mln zł (wzrost o 50 proc. r/r) skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe przełożyły się na 87,6 mln zł EBITDA (wzrost o 337 proc. r/r) oraz 56,9 mln zł zysku netto (wzrost o 655 proc. r/r).
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2021, 15:46
Krynica Vitamin: rekordowe wyniki - wzrost zysku netto o 655 proc.
Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin
  • Wpływ na rekordowe wyniki miała sprzedaży płynów do dezynfekcji w drugim kwartale ubiegłego roku oraz wyższe przychody z działalności podstawowej – prawie 350 mln zł (wzrost o 21 proc r/r).
  • Przychody z eksportu w 2020 r. stanowiły ponad połowę wszystkich przychodów. USA stały się drugim największym (po Niemczech) rynkiem zagranicznym z 10 proc. udziałem w przychodach Krynicy Vitamin. 
  • W obecnym roku Krynica Vitamin skupia się na inwestycjach, które mają zapewnić dalszy dynamiczny wzrost spółki w kolejnych latach.

- W trudnym 2020 r. podjęliśmy się bardzo wymagających i ryzykownych działań. Wyjście ze sprzedażą dezynfektantów miało ogromny wpływ na spółkę. Uratowaliśmy miejsca pracy i włączyliśmy się do walki z pandemią. Przyniosło to nam znaczny wzrost przychodów. Podstawowa działalność biznesowa była również bardzo istotna. Jej dwucyfrowy wzrost w minionym roku jest satysfakcjonujący. To wszystko dzięki sukcesywnie rozwijanej sprzedaży eksportowej. Chcemy iść dalej, traktując 2020 rok jako trampolinę do rozwoju – powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.

Sprzedaż zagraniczna Krynicy Vitamin rośnie z roku na rok. Produkty spółki są obecne na prawie 40 rynkach zagranicznych. Przychody z eksportu w 2020 r. stanowiły ponad połowę wszystkich przychodów. Największy wpływ na zmianę w geograficznej strukturze przychodów miało podpisanie kontraktu na dostawy napojów energetycznych na rynek amerykański. Dzięki temu USA stały się drugim największym (po Niemczech) rynkiem zagranicznym z 10 proc. udziałem w przychodach Krynicy Vitamin. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wyniki finansowe osiągnięte w minionym roku poprawiły sytuację płynnościową i długu Krynicy Vitamin. Wskaźnik zadłużenia Spółki w stosunku do EBITDA na koniec roku wynosił zaledwie 0,4 (wobec 2,9 w 2019 r.). W ubiegłym roku Krynica Vitamin wydała na inwestycje 16 mln zł. Zrealizowano m.in. budowę syropiarni, rozbudowano oczyszczalnię ścieków w zakładzie w Dziadkowskiem-Folwarku na Podlasiu.

Nowe inwestycje Krynica Vitamin

Wyniki wypracowane w 2020 r. oraz zdrowa sytuacja finansowa pozwalają Krynicy Vitamin realizować nowe inwestycje w obecnym roku. Spółka planuje wydać w 2021 roku na inwestycje nawet do 40 milionów złotych. Jest to duży wysiłek finansowy, ale spółka ma stabilne podstawy i będzie starała się pozyskać częściowo zewnętrzne finansowanie. Wśród najważniejszych inwestycji jest m.in. przebudowa linii produkcyjnych w zakładzie na Podlasiu oraz rozbudowa części chemiczno-kosmetycznej w Niechcicach. W długim terminie zrealizowane inwestycje przyniosą wzrost mocy produkcyjnych, poprawę jakości oraz rozszerzenie portfolio produktowego Krynicy Vitamin.

- Dobre decyzje, realizacja strategii przynoszą stałe wpływy z naszej działalności operacyjnej. Dzięki temu jesteśmy w stanie realizować ambitne plany inwestycyjne. Osiągnięty sukces w dezynfektantach skłonił nas do zbudowania działu chemiczno-kosmetycznego. Będzie to druga noga biznesowa Krynicy Vitamin. Zakład powstaje na 15-hektarowej działce pod Piotrkowem Trybunalskim. W zakładzie znajdzie się kilka linii produkcyjnych do rozlewu m.in. płynów i żelów do dezynfekcji. Wierzę, że ten segment stanie się naszym stabilnym źródłem przychodów i zysków w kolejnych latach – podsumował Piotr Czachorowski.

Krynica Vitamin w obecnym roku skupia się na dalszym umacnianiu swojej pozycji na rynku produkcji napojów oraz dywersyfikacji geograficznej rynku odbiorców. Dział R&D przygotowuje nowe formuły napojów, m.in. z niższą zawartością cukru, co pozwala klientom obniżyć poziom opłaty cukrowej, a także nowe formuły środków ochrony osobistej oraz kosmetyków.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!