• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Krynica Vitamin w 2016 r.: Przychody stabilne, zysk w dół. Spółka realizuje program inwestycyjny

Krynica Vitamin, usługowy producent napojów, zanotował w 2016 roku przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów rzędu 166,68 mln zł wobec 165,3 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 3,68 mln zł (13,56 mln zł w 2015 r.).
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2017, 15:57
Krynica Vitamin w 2016 r.: Przychody stabilne, zysk w dół. Spółka realizuje program inwestycyjny
fot. pixabay.com

- W ubiegłym roku z sukcesem został zrealizowany program inwestycyjny o strategicznym znaczeniu dla Grupy. Celem rozpoczętych pod koniec roku 2015 i kontynuowanych przez cały rok 2016 prac było podwojenie mocy produkcyjnych z roku 2015 oraz zwiększenie elastyczności logistyki wewnętrznej Spółki Krynica Vitamin SA. Wśród najważniejszych projektów wymienić należy zakup i instalację kompletnej nowej linii puszkowej do rozlewu napoi o wydajności 60.000 puszek/h, budowę magazynu opakowań i zakup wózków widłowych oraz rozbudowę budynku biurowego pod potrzeby centrum badawczo-rozwojowego. Pod koniec roku 2016 spółka rozpoczęła budowę oczyszczalni ścieków, której oddanie do użytkowania planowane jest w II kwartale 2017 roku. Jestem przekonany, że już w bieżącym roku zobaczymy pierwsze efekty poniesionych nakładów poprzez zwiększenie konkurencyjności Spółki oraz poprawę elastyczności dostaw, a finalnie wzrost rentowności - pisze w liście do akcjonariuszy Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynica Vitamin SA.

Na sfinansowanie programu inwestycyjnego spółka przeznaczyła środki pozyskane z emisji akcji w roku 2015, jak również uzyskała długoterminowe linie kredytowe oraz leasingi. Realizacja programu inwestycyjnego spowodowała znaczny wzrost zadłużenia, które na koniec roku 2016 wynosiło łącznie ok. 32 mln zł. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak podkreśla Piotr Czachorowski, w 2016 r. miały miejsce wydarzenia, które w sposób znaczący wpłynęły na wyniki finansowe spółki. - Kilku odbiorców zagranicznych w poszukiwaniu niższych cen, nawet przy gorszej jakości obsługi, tymczasowo przeszło do konkurencji, a sieci handlowe wprowadziły strategie dywersyfikacji dostawców. Zmiany w zakresie funkcjonowania Działu Handlowego, jakie zostały zainicjowane w III kwartale 2015 roku i tymczasowa agresywna polityka cenowa konkurencji spowodowały utratę w roku 2016 części klientów na rynku krajowym. Jednakże aktywne poszukiwanie nowych odbiorców i nowych rynków, a także obecność podczas wszystkich najważniejszych targów branżowych zaowocowały pozyskaniem w roku 2016 prawie 70 nowych klientów o zróżnicowanym potencjale, z którymi spółka stopniowo rozwija współpracę. Dzięki tym działaniom Spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 166,7 mln zł, co jest wynikiem 0 1,4 mln zł lepszym niż w roku 2015, jednak znacznie poniżej naszych oczekiwań - podkreśla prezes.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!