KUPS: Edukacja żywieniowa wpływa na decyzje zakupowe
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 30-08-2019, 16:50

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Dostrzeganie trendów i mówienie o nich głośno z pewnością ma wpływ na ich dalsze kształtowanie, jednak pamiętajmy, że to klient wyznacza kierunek. Globalizacja, szeroki wybór produktów, dostęp do internetu, a więc i do informacji – to wszystko wpływa na wzrost świadomości konsumentów. Chcą wiedzieć, co kupują i jak ten produkt będzie wpływał na ich zdrowie. To zresztą pokazują wyniki badań, które przeprowadzaliśmy w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) – 42% kobiet wybiera produkt spożywczy w oparciu o jego skład i właściwości, marka decyduje tylko w 10% przypadków. Ludzie coraz chętniej czytają etykiety, bo są świadomi, że to, co jedzą, wpływa na funkcjonowanie ich organizmu teraz i w przyszłości. Świadomy konsument to taki, który właśnie wiąże zbilansowaną dietę z tym, co wkłada do koszyka. Oczywiście nie wszyscy przywiązują do tego wagę, jednak niezaprzeczalnie liczba osób świadomych wzrasta – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.
Świadomość, a wiedza na temat zasad prawidłowego żywienia to dwie różne rzeczy. Sama wiedza nie wystarczy do zmiany nawyków żywieniowych, a co za tym idzie, do zmiany decyzji zakupowych.
komentarze (0)