Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

KUPS: Jak wyróżnić produkty owocowo-warzywne na półce w sklepie?

Producenci soków, soków NFC, musów, smoothies, owoców czy warzyw  również mogą wyróżnić swoje produkty, wśród innych, na półkach w sklepie. Jednym ze sposobów jest  System jakości  Certyfikowany Produkt, a informacje o nim można przekazywać konsumentowi na różne sposoby - mówiła Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa  Unia Producentów Soków podczas warsztatów branżowych  pt. „Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?”.

KUPS: Jak wyróżnić produkty owocowo-warzywne na półce w sklepie?
Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków fot. KUPS

Wprowadzenie produktu na półki sieci handlowych, a potem współpraca z takimi kontrahentami bywa swoistą gimnastyką polegającą na elastyczności i dostosowaniu się do panujących reguł, zmieniających się trendów i stylów zakupowych konsumentów.

Uwagę konsumentów mogą przyciągnąć oświadczenia żywieniowe i zdrowotne umieszczone na etykiecie produktu, które przedstawiają najważniejsze informacje o wartości odżywczej danego produktu i wpływie poszczególnych składników (ilość znacząca!) na zdrowie człowieka.  Certyfikat jakości jest dla konsumentów synonimem zewnętrznej kontroli nad składem produktu, potwierdzającej jego jakość i naturalność.

- Myślę, że dużo jest sposobów, aby wyróżnić takie produkty na półce sklepowej – mówiła Barbara Groele podczas webinarium , które zorganizowało Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt, a finansowane były ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. 

Podkreślała, że znak Certyfikowany Produkt to gwarancja jakości dla konsumenta oraz wsparcie i pomoc w zwiększeniu sprzedaży dla producenta, ponieważ certyfikaty wyróżniają produkty na półkach.  W jaki sposób wyróżniać tego typu produkty?

– Można dodać do produktu odpowiednie zawieszki, czy umieścić znak CP w widocznym miejscu. Można też napisać więcej informacji na opakowaniu zbiorczym. Można starać się też komunikować konsumentom, że na wiosnę potrzebne jest nam więcej np. beta karotenu, a na jesieni czegoś innego, czyli starać wpisać  się w ogólne trendy komunikacyjne – wyliczała.

Można też pokazać, na co konkretnie wpływają poszczególne produkty, na jakie schorzenia lub jakie składniki zdrowotne w sobie zawierają.

- Istotne jest podkreślanie walorów prozdrowotnych, co można zrobić  na zawieszce, na etykiecie, w folderze czy w gazetce. Warto też pokazać kilka produktów w grupie, co pozwala zająć całą półkę produktami ze znakiem CP

Barbara Groele wskazała też,  że dobrym wyróżnikiem może być przygotowanie tzw. trojaków, czyli gotowych produktów żywieniowych do spożycia w trzech porach dnia – na śniadanie, na obiad oraz na kolacje, albo też na całe siedem dni w tygodniu.

więcej informacji:

soki RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    musy RSS ALERT    /    soki NFC RSS ALERT    /    smoothie RSS ALERT    /    warzywa RSS ALERT    /    owoce RSS ALERT    /    KUPS RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków RSS ALERT    /    Barbara Groele RSS ALERT    /    branża sokownicza RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.175.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!