KUPS: System jakości Certyfikowany Produkt to gwarancja dla konsumenta i wsparcie dla producenta
System jakości Certyfikowany Produkt to gwarancja jakości dla konsumenta oraz wsparcie i pomoc w zwiększeniu sprzedaży dla producenta, ponieważ certyfikaty wyróżniają produkty na półkach - mówiła Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków, podczas warsztatów branżowych pt. "Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?".

Warsztaty zorganizowało Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt, a finansowane były z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Barbara Groele przedstawiła założenia Systemu Jakości Certyfikowany Produkt (CP) i przewagi jakie niesie udział w tym systemie.
Wprowadzenie produktu na półki sieci handlowych, a potem współpraca z takimi kontrahentami bywa swoistą gimnastyką polegającą na elastyczności i dostosowaniu się do panujących reguł, zmieniających się trendów i stylów zakupowych konsumentów.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Barbara Groele wyjaśniła, że certyfikat CP nadawany jest produktom z owoców i/lub warzyw spełniającym określone wymagania jakościowe. Dzięki temu, konsumentom będzie łatwiej dokonywać racjonalnych wyborów żywieniowych, a producentom i dystrybutorom pozwala wyróżnić wysokiej jakości produkty o znaczącej ilości składników prozdrowotnych. Walory prozdrowotne to bardzo ważna komunikacja z konsumentem.
- Należy podkreślać walory zdrowotne produktów wszystkimi możliwymi sposobami, a na szczęście owoce i warzywa oraz ich przetwory niosą za sobą olbrzymią wartość odżywczą i każdy z takich produktów jest prozdrowotny. Człowiek musi dostarczać sobie składników zdrowotnych regularnie, a często jedynym ich źródłem są właśnie owoce, warzywa i ich przetwory. I taką komunikacją powinniśmy dotrzeć do konsumentów i się nią wyróżnić, bo to konsument podejmuje ostateczną decyzję, a producent po drodze musi jeszcze przekonać kupca. Konsumenci są świadomi, ze te walory są istotne i poszukują produktów prozdrowotnych – mówiła Barbara Groele.
Trendy prozdrowotne zgodnie, z którymi konsumenci coraz częściej poszukują produktów spożywczych o bogatej matrycy odżywczej, mają szczególne znaczenie dla branży owocowo-warzywnej. Ważnym elementem prowadzonej komunikacji mogą być zalecenia ekspertów ds. żywienia, którzy rekomendują spożywanie min. 5 porcji warzyw i owoców dziennie, a jedną z nich może być szklanka soku (ok. 200 ml). 95 proc. kupujących jest świadoma, że soki, smoothies, musy czy inne produkty owocowo-warzywne mogą stanowić wartościowe uzupełnienie codziennej diety.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.