Lavazza: Wyniki za 2018 r. uwidaczniają rentowny wzrost
- Rok 2018 był rokiem solidnego wzrostu, który przejawiał się we wzroście rentowności operacyjnej, dalszym umacnianiu się naszej marki i silnej ekspansji zarówno we Włoszech, jak i na rynkach zagranicznych, zwłaszcza we Francji, Ameryce Północnej, Europie Wschodniej i Wielkiej Brytanii” - powiedział dyrektor generalny Grupy Lavazza Antonio Baravalle.

Powiązane tematy:
- Kontynuowaliśmy inwestycje w zwiększanie innowacyjności naszej oferty, a dzięki przejęciu australijskiej spółki Blue Pod i segmentu napojów koncernu Mars Inc. w sektorze automatów sprzedających, wzmocniliśmy naszą bezpośrednią działalność operacyjną we wszystkich segmentach rynku kawy. Skonsolidowaliśmy rozwój naszej struktury nadzoru przez wdrożenie zaawansowanych systemów zarządzania ryzykiem i mianowanie Enrico Cavatorty, czołowego menedżera dogłębnie znającego rynek międzynarodowy, dyrektorem ds. finansowych i korporacyjnych. Rok 2019 będzie rokiem dalszej ekspansji opartej na integracji przejętych przez nas przedsięwzięć i organicznym wzroście Grupy - dodał.
Skonsolidowane przychody sięgnęły 1,87 mld EUR, co oznacza wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z 1,71 mld EUR w poprzednim roku. Wzrost ten wynika zarówno z integracji przedsiębiorstw przejętych w 2017 r. (Nims, Kicking Horse i ESP), jak i z dobrego wzrostu organicznego zwłaszcza we Włoszech, Francji, Ameryce Północnej, Europie Wschodniej i Wielkiej Brytanii.
We Włoszech, które odpowiadają za ok. 36 proc. całkowitych przychodów, Grupa Lavazza utrzymała się na pozycji lidera we wszystkich kanałach. Było to możliwe dzięki poszerzeniu oferty handlowej w segmencie kapsułek jednorazowych (Single Serve), który w dalszym ciągu odnotowuje najbardziej dynamiczne wzrosty w obszarze handlu detalicznego oraz dzięki rozbudowie działalności handlowej w sektorze kawy pitej poza domem (Out of Home).
Zysk EBITDA Grupy Lavazza wyniósł 197,3 mln EUR, co oznacza wzrost o 6,2 proc. wobec 185,8 mln EUR w poprzednim roku, przy marży EBITDA na poziomie 10,6 proc.
Skorygowany zysk EBITDA ukształtował się na poziomie 206,5 mln EUR, zwiększył się więc o 9 proc. w stosunku do 189,5 mln EUR w 2017 r. (przed uwzględnieniem kosztów jednorazowych związanych z przejęciami).
Wynik operacyjny (EBIT) wyniósł 110,7 mln EUR i wzrósł o 2,0 proc. w porównaniu z poziomem 108,5 mln EUR w 2017 r., przy marży EBIT w wysokości 5,9 proc.
Zysk netto w wysokości 87,9 mln EUR zwiększył się o 12,9 proc. względem 77,9 mln EUR w 2017 r.
Sytuacja finansowa netto to 15,0 mln EUR wobec 503,0 mln EUR w 2017 r. z uwagi na przejęcia przeprowadzone w 2018 r. i znaczne wygenerowane środki pieniężne.
W 2018 r. Grupa Lavazza kontynuowała swoją międzynarodową strategię rozwoju, ukierunkowaną na zwiększanie niezależności i konkurencyjności na poziomie globalnym. Grupa realizowała też obejmującą wiele marek strategię, aby stać się producentem kawy premium, skoncentrowanym wyłącznie na wysokiej jakości kawie we wszystkich postaciach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.