Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu
Napoje

Lockdown zmienił rynek importu herbaty

Pandemia wywróciła wiele rynków do góry nogami. Nie inaczej było w przypadku biznesów herbacianych, które po wymuszonym wstrzymaniu produkcji, musiały szybko sprostać rosnącemu popytowi. To z kolei wpłynęło na obecne potrzeby importerów.

Lockdown zmienił rynek importu herbaty
Vikram i Nikita Mittal fot. materiały prasowe

Wiosna tego roku była szczególnie wymagająca dla rynku herbacianego. Światowe informowały jak ograniczenia w przemieszczaniu się, które powstrzymać rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2, pojawiły się w sezonie zbierania najcenniejszych liści, tzw. first flush, i opóźniły niektóre dostawy o około miesiąc.

Z szacunków wynikało też, że produkcja herbaty w Indiach w 2020 roku spadnie prawdopodobnie o 120 mln kg, czyli 9 proc. Problematyczny stał się również transport, ponieważ było mniej dostępnych ciężarówek do przewozu.

Jednocześnie, wszystkie te wydarzenia pojawiły się, gdy światowe zapotrzebowanie na herbatę zwiększyło się ze względu na konieczność pozostania w domach. Herbata, jako drugi najpopularniejszy napój na świecie, zyskał na atrakcyjności przez szereg zalet smakowych i zdrowotnych. Warto bowiem pamiętać, że świeża, jakościowa herbata posiada potwierdzone naukowo walory  zdrowotne związane m.in. z właściwościami przeciwutleniającymi oraz – co szczególnie ważne w dobie zagrożenia wirusowego – znakomicie wzmacniającymi ogólną odporność organizmu.

Wiedza to potęgi klucz

W Europie szczególnie lubiane są czyste herbaty Darjeeling & Assam, ideane dla prawdziwych miłośników herbaty. Popularna jest również czysta zielona herbata Darjeeling oraz herbata biała, ale ze względu na to, że jest najdroższa, jest trudniejsza do sprzedania. Niestety często zdarza się, że na rynek trafiają podróbki. Dlatego teraz, gdy sytuacja wydaje się wracać „do normy” dostawcy herbat wyraźnie widzą, że transakcje oparte na imporcie i eksporcie muszą być wsparte wieloletnim doświadczeniem dystrybutora. Importer musi mieć 100% pewność, że produkt, który później sprzeda w Polsce faktycznie jest herbatą premium.

– W luksusowych hotelach, do których dostarczamy produkty, ludzie płacą za nie wysoką cenę. Dlatego teraz, aby utrzymać sprzedaż w cenie premium, niezbędne są dwie rzeczy - jakość i wiedza. Podobnie wygląda rynek odbiorców B2B w Polsce, którymi mogą być punkty HoReCa, małe startupy, uznane marki herbat, czy po prostu dystrybutorzy. To bardzo ważne, aby wiedzieli, dlaczego produkt jest określony mianem premium, co realnie czyni go lepszym od masowo produkowanych marek herbat, jak poprawnie smakować napar, itp. Tę wiedzę, może przekazać swojemu klientowi, a ten finalnemu konsumentowi, który jest gotowy zapłacić za świetny jakościowo produkt – mówi Nikita Mittal, z firmy Mittal Teas zajmującej się od 70 lat biznesem herbacianym.

Importerzy docenili „wartość dodaną”

więcej informacji:

herbata RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    lockdown RSS ALERT    /    Nikita Mittal RSS ALERT    /    Mittal Teas RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Was 2020-09-05 11:20:38
    Polecam! Zdrowa herbata z Gruzji! wailz.pl/herbata/page/3/

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.122.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!