Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Małgorzata Skonieczna, dyrektor PepsiCo - wywiad

PepsiCo zalicza 2015 rok do bardzo udanych dla spółki. - Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży - potwierdza w rozmowie z www.portalspozywczy.pl, Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną, PepsiCo.

Małgorzata Skonieczna, dyrektor PepsiCo - wywiad
Małgorzata Skonieczna, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej na Europę Centralną, PepsiCo

Jak ocenia Pani sprzedaż napojów bezalkoholowych w 2015 r.? Czy był to dobry okres dla branży? Jakiej wielkości zanotowano wzrost? Co było tego przyczyną?

W PepsiCo jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży w 2015 r. zarówno naszych marek napojowych, jak i przekąskowych.

Jakie były główne motory rozwoju rynku – czy tylko wody butelkowane?

W 2015 r. Polscy konsumenci bardzo chętnie sięgali po Pepsi i jej bezcukrowe warianty Pepsi Max i Pepsi Light/Lemon. Ponadto dużym powodzeniem cieszyły się napoje Lipton Ice Tea – w tym roku wprowadziliśmy na polski rynek nowy wariant tego napoju o smaku tropikalnym. Swoich stały zwolenników ma też Mirinda o smaku pomarańczowym i cytrynowym. W 2015 r. swoją pozycję umocnił też napój energetyczny Rockstar.

Jak ocenia Pani sprzedaż napojów bezalkoholowych – czy tracą w związku z rosnącym znaczeniem trendu prozdrowotnego?

Napoje gazowane mają swoich stałych zwolenników, a Polacy lubią sięgać po napoje znanych i lubianych marek, które angażują ich w świetną zabawę. Klientom przykładającym dużą wagę do trendów prozdrowotnych oferujemy bezcukrowe warianty Pepsi, napoje Lipton Ice Tea częściowo słodzone stewią, wodę źródlaną Krystaliczne Źródło oraz soki owocowe Toma.

Jaki był mijający rok dla PepsiCo? Jakie są prognozy na 2016 r.?

2015 r. możemy zaliczyć do bardzo udanych. W tym roku PepsiCo obchodziło na świecie 50-lecie swojego istnienia. Ponadto cieszymy się, z faktu, że wiodące światowe marki PepsiCo: Lay’s, Pepsi i Gatorade zostały oficjalnymi markami Ligi Mistrzów UEFA.

Na polskim rynku przeprowadziliśmy szereg bardzo udanych działań marketingowych dla naszych marek napojowych. W 2015 r. polscy konsumenci bawili się z Pepsi podejmując różne wyzwania, w tym kultowe Wyzwanie Smaku Pepsi, które zorganizowaliśmy już po raz trzeci. W zabawie wzięło udział ponad 140 tysięcy osób, a 60 proc. z nich wybrało smak Pepsi! Ponadto w listopadzie na półkach sklepowych pojawiła się Pepsi z limitowanej edycji z lat 80. Marka Lipton Ice Tea zaoferowała konsumentom nowy, tropikalny smak, a Rockstar Energy Drink poruszył w tym roku wiele polskich miast podczas energetycznych eventów.

Dziękuję za rozmowę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Małgorzata Skonieczna RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    rynek napojów gazowanych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ..I.. 2016-01-10 23:16:47
    lipton... jeden z kilku najbardziej zajechanych cenowo produtków przez Biedę, cały sezon podawany 2L za 2,99zł tj. poniżej marki własnej,

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!