Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Mokate: Azja Środkowa to nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2014, 12:21
- Wejście na pierwszy rynek w Azji Centralnej jest w pewnym sensie "oknem na świat” na pozostałe kraje regionu. To bardzo ważne strategicznie miejsca - nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki. Obecność w tych krajach stwarza też możliwość dywersyfikacji naszych kierunków eksportu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate.
Mokate: Azja Środkowa to nowe pokolenie konsumentów oraz chłonne na nowości rynki
Adam Mokrysz, członek zarządu Mokate

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Mokate współpracuje z Uzbekistanem od początku 2013 roku w zakresie kaw, napojów instant oraz herbat. Sprzedaje tam przede wszystkim herbaty owocowe oraz czarne, takich marek jak Minutka, Babcia Jagoda oraz herbaty w piramidkach Loyd. Do Kazachstanu eksportuje szeroką gamę produktów: herbaty czarne, owocowe i ziołowe, brandy - Loyd oraz Minutka. - Istotną rolę odgrywa również Cappucino Gold oraz Maestro Renato Boni, kawa instant, mixy kawowe, czekolady na gorąco oraz nowości Yogo Crunch i Mokate To Go - dodaje Adam Mokrysz.

Jak przyznaje, zarówno w Kazachstanie, jak i Uzbekistanie, firma pracuje poprzez dystrybutorów. - Posiadanie odpowiedniego partnera handlowego w tym przypadku jest sprawą kluczową. Musi on posiadać możliwości finansowe, logistyczne, wiedzę oraz doświadczenie na rynku z dystrybucją brandów europejskich. To klucz do sukcesu - wspólnie z takim partnerem możemy dużo osiągnąć - komentuje członek zarządu Mokate.

Zdaniem Adama Mokrysza, podstawowymi barierami, które spotykają firmy chcące eksportować do Kazachstanu lub Uzbeksitanu, są często zmieniające się prawo i kursy walut. - Dla przykładu, w ostatnich tygodniach wartość waluty kazachskiej tenge spadła o 20 proc. do euro. Nie bez znaczenia jest także znaczna odległość od Polski, która utrudnia i zwiększa koszty logistyczne, a także znacznie bardziej ogranicza dostęp do naszego dystrybutora, czy też do bieżącego monitorowania rynku. W obu krajach przeważa także rynek tradycyjny - sklepy są małe, jest sporo targowisk - przez co trudniej nam dotrzeć do ostatecznego klienta. Jednak wszystkie te bariery traktujemy jako wyzwania, którym chcemy sprostać - mówi.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!