Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Mokate: Eksport polskich marek na dalsze rynki wymaga wsparcia rządu

Mokate kieruje na eksport 95 proc. półproduktów mleka, takich jak spieniacze i zabielacze. Spółka, dzięki inwestycjom w wieże rozpyłowe, sprzedaje na eksport także półprodukty dla branży lodziarskiej, cukierniczej, piekarskiej oraz gotowe posiłki, jak zupy w proszku. Firma chce w ciągu trzech lat podwoić eksport półproduktów - mówi Adam Mokrysz z zarządu Grupy Mokate.

Mokate: Eksport polskich marek na dalsze rynki wymaga wsparcia rządu
Adam Mokrysz z zarządu Mokate

Autor: portalspozywczy.pl, PB
Data: 12-05-2013, 15:00

- Niedawno uruchomiliśmy trzecią już wieżę rozpyłową. Wyposażenie wież stanowią linie technologiczne najnowszej generacji, które według zgodnej opinii fachowców są szczytowym osiągnięciem techniki w tej dziedzinie przetwórstwa - podobnych urządzeń jest zaledwie kilka w całej Europie. Wieże pozwalają na wytwarzanie półproduktów dla branży lodziarskiej, cukierniczej, piekarskiej oraz gotowych posiłków, jak zupy w proszku. Dzięki tego typu inwestycjom chcemy w ciągu trzech lat podwoić eksport półproduktów - mówi Adam Mokrysz.

Mokate eksportuje nie tylko kawę i herbatę, ale także półprodukty z mleka, w tym spieniacze i zabielacze wykorzystywane przez firmy spożywcze. - W ciągu ostatnich trzech lat stały się one lokomotywą naszej sprzedaży, głównie za granicą. Na eksport trafia 95 proc. ich produkcji. Sprzedajemy je do ponad 50 krajów na świecie - podkreśla przedstawiciel firmy Mokate.

Przyznaje, że nie byłoby to możliwe bez inwestycji w rozwój produkcji, nowoczesne laboratoria, technologie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, a także bez sprawnie działającej dystrybucji. Jak informuje, wszystkie trzy centra produkcyjno-logistyczne w Ustroniu, Żorach i pod Pragą czeską, są stale rozbudowywane. Rynek zaopatrywany z tych centrów, to blisko 100 milionów konsumentów.

Podkreśla, że Mokate jest jedną z nielicznych polskich firm, która sprzedaje za granicą produkty pod swoja własną marką. - Dzięki temu możemy się pochwalić rejestrowalną obecnością swoich marek poza Polską, tzn. taką, jaką instytucje badające rynek rejestrują jako istotne udziały w danej kategorii i odnotowują w swoich raportach. Grupa Mokate jest obecna z własnym brandami i własną organizacją sprzedaży w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Pribałtyce - mówi.

- Pomimo podejmowanych prób, również przez nas, poza Europą Środkową nie funkcjonuje jednak prawie żadna polska marka, no może prócz polskiej wódki. Jak na tak wielki kraj, z tak dużym potencjałem gospodarczym i tradycjami w produkcji żywności, to stanowczo za mało. Dlatego potrzebujemy wsparcia naszej administracji rządowej w promocji eksportu i polskich marek - dodaje.

więcej informacji:

Adam Mokrysz RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    Indie RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Czaja 2013-05-12 21:55:23
    Nie wiem czy Mokrysz nie przesadza z tym rządem. Mamy Maspex, który świetnie radzi sobie w całej Europie - tak na pierwszy rzut. Nie rozumiem fenomenu Mokryszów, jeżeli chodzi o sprzedaż poza granice kraju. Niekoniecznie kojarzę, by we wspomnianym RPA, był niekwestionowanym liderem rynku. Pomoc rządu? No w sumie każda firma by chciała, choć jak na razie kojarzy mi się to z Lehman Brothers. Promocja tanim kosztem, to chyba lepsze określenie pomysły p. Adama.
  • Flora 2013-05-14 20:08:34
    Jakbym miał 40 mln zysku rocznie z wszystkich firm, to bym nie prosił się rządu o jakiekolwiek wsparcie. Trochę trąci hipokryzją.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.185.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!