Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Napoje energetyczne: Braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami

Czy można budować komunikację napojów energetycznych bez skandali i podtekstów seksualnych, obrażania? - Oczywiście! Wręcz się powinno tak robić. Jednak w myśleniu marketerów widać mnóstwo stereotypów i półprawd - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Napoje energetyczne: Braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami
Radosław Kaczmarek, Melting Pot

Przypomnijmy, producent napoju energetycznego Devil Energy najnowszą reklamą w social mediach poruszył internautów. Mimo oskarżeń o seksizm nie przeprosił ani nie usunął grafiki z hasłem „Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach...”, tylko dodał jej nowy wariant z mężczyzną "On już wie w czym za chwilę zatopi usta".

Więcej: Devil Energy Drink: Nie możemy brać odpowiedzialności za interpretację zamieszczonych przez nas postów

Zdaniem Radosława Kaczmarka, od dłuższego czasu napoje energetyczne nie mają szczęścia do dobrego marketingu. - Z tego twierdzenia należy oczywiście wyłączyć kultowy już Red Bull, który jest marką kochaną przez miliony konsumentów właściwie za to co robi i jak prowadzi swoje działania marketingowe. Ale na rynku mamy dziesiątki produktów konkurencyjnych, takich które starają się zawalczyć o trudny i nasycony rynek. Pozornie najłatwiej jest spróbować zaistnieć kontrowersyjną reklamą jaką ostatnio pokazał produkt Devil. Chociaż już wcześniej np: energetyk Blow odwoływał się do skojarzeń seksualnych w mało wysublimowany sposób - komentuje ekspert.

Ale czy można budować komunikację napojów energetycznych bez skandali i podtekstów seksualnych, obrażania? - Oczywiście! Wręcz się powinno tak robić. Jednak w myśleniu marketerów widać mnóstwo stereotypów i półprawd. Niestety pokutuje takie przekonanie - skoro produkt jest skierowany do budżetowego konsumenta - bo w tym segmencie energetyków królują skandale - to ten konsument musi być mniej wyrafinowany, bardziej podatny na prymitywne przekazy. To nieprawda - dodaje Radosław Kaczmarek.

I podkreśla, że wrażliwość cenowa konsumenta nie jest połączona z jego wrażliwością estetyczną czy też potrzebami, jakie ma względem marek. - Osoby, które nie mogą sobie pozwolić na Red Bulla tylko jego tańszego odpowiednia wcale nie mają ochoty oglądać prymitywnych reklam, które obrażają ich inteligencję oraz zmysł estetyczny. To, że komuś w badaniach marketingowych wyszło, że jego konsumentem jest osoba mniej wykształcona, z mniejszego miasta, o mniejszej zasobności portfela - czy to oznacza, że do tej osoby mówimy językiem seksu i podtekstu? To oczywiste nadużycie. Reklamy takie jak Devil pokazują, że braku pomysłu na komunikację nie da się zastąpić prostymi skojarzeniami. Bo co z tego, że przez jakiś czas będzie się mówić o produkcie? Skoro nie zbuduje się świata marki, który będzie trwały w głowach konsumentów, a nie tylko mało udaną grą obrazu i słów - podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

napoje energetyczne RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    Devil Energy RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!