• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Napoje energetyczne rosną mimo spadku na rynku napojów

Kategoria napojów energetycznych jest bardzo wdzięczna do pracy, ponieważ rośnie rok do roku o ok. 6 proc. i ciągle charakteryzuje się dużą innowacyjnością - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Agnieszka Patejczyk, dyrektor handlow Krynicy Vitamin SA.
  • Autor: Paulina Piwowarek, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2021, 17:56
Napoje energetyczne rosną mimo spadku na rynku napojów
Kategoria napojów energetycznych urosła w ub. roku o 9,4 proc. wartościowo oraz o 6,5 proc. ilościowo; fot. shutterstock.com
  • Mimo, że rynek napojów w 2020 r. skurczył się, konsumenci chętnie sięgali po napoje energetyczne. Kategoria urosła w ub. roku o 9,4 proc. wartościowo oraz o 6,5 proc. ilościowo.
  • W tej chwili napoje energetyczne to ponad połowa sprzedawanych produktów przez Krynicę Vitamin.
  • Spółka jest mocna także w kategorii napojów kawowych w puszce, która dynamicznie rosła w 2020 r.

- Formuła napojów energetycznych jest raczej stała, natomiast pojawiają się nowe, ciekawe smaki – guma balonowa, tort urodzinowy, kwaśne żelki, wata cukrowa czy lody waniliowe. Mamy je w ofercie - mówi Agnieszka Patejczyk.

Napoje energetyczne - jest potencjał

Według danych Nielsena, kategoria napojów energetycznych urosła w ub. roku o 9,4 proc. wartościowo oraz o 6,5 proc. ilościowo. Jest zatem potencjał.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Mimo, że rynek napojów w 2020 r. skurczył się (dane Nielsena), konsumenci chętnie sięgali po napoje energetyczne, traktując je jako zamiennik kawy podczas pracy zdalnej. Poza tym, mimo że zwolniliśmy z powodu pandemii, będziemy żyć szybciej i energia będzie nam potrzebna - dodaje Agnieszka Patejczyk.

I potwierdza, że w napojach kawowych w puszce Krynica Vitamin też jest mocna, a kategoria kaw mrożonych dynamicznie rosła w 2020 roku.

- Jako jedyni produkujemy kawy w puszce w Polsce. Nasz dział rozwoju intensywnie pracuje z tą kategorią. W planach mamy też suplementy diety m.in. na bazie mleka - mówi.

Krynica Vitamin stoi energetykami

Napoje energetyczne w wariantach klasycznych – to fundament biznesu Krynicy Vitamin. Jeszcze w 2015 roku, przed wejściem spółki na Giełdę Papierów Wartościowych, udział tej kategorii w jej portfolio wynosił ok. 90 proc. W tej chwili napoje energetyczne to ponad połowa sprzedawanych przez firmę produktów.

- Od 2016 aktywnie pracujemy nad dywersyfikacją oferty, tworząc silne koncepty do biblioteki oraz aktywnie współpracując z klientami. Przygotowujemy dla nich produkty pod markami własnymi, mocno pracując w obszarze B2B, by osiągnąć wspólnie sukces rynkowy - mówi Agnieszka Patejczyk. 

 

Krynica Vitamin to także innowacje, jak choćby zdobywające popularność w USA napoje typu hard saltzer oraz rozwijająca się oferta chemiczno-kosmetyczna. Czytaj: Krynica Vitamin: liczymy, że hard seltzery zawojują Europę (wywiad)

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!