Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Napojowy start-up z Polski chce eksportować do ponad 60 krajów

Start-up Cruz Group z Polski, który zajmuje się produkcją organicznych napojów VIGO Kombucha i Yoko Matcha, jest największym producentem kombuchy w Europie,
a w 2020 odnotował wzrost sprzedaży o 40%. Firma nie zwolni tempa w 2021.

Napojowy start-up z Polski chce eksportować do ponad 60 krajów
Napojowy start-up z Polski - Aleksander Psztur i Przemysław Igel; fot. unsplash.com / mat.pras

Autor: PP, www.portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2021, 17:44

Cruz Group to spożywczy start-up założony przez Aleksandra Psztura i Przemysława Igel w 2015 roku. Firma zajmuje się produkcją organicznych napojów na bazie naparów, które mają charakter prozdrowotny. W minionym roku start-up odnotował znaczący wzrost sprzedaży. 

- Ponad 40-procentowy wzrost sprzedaży to dla nas ogromne osiągnięcie, które udało się zrealizować dzięki kilku czynnikom. Cały czas staramy się podążać i odpowiadać na trendy konsumenckie zwracające się ku żywności funkcjonalnej, ekologicznej i wspierającej naszą odporność. Dlatego też wprowadzenie nowych produktów spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony konsumentów oraz dystrybutorów. Postawiliśmy również na rozwój e-commerce – otworzyliśmy kilkanaście kanałów sprzedaży w różnych krajach oraz skupiliśmy się na mocniejszej promocji naszych marek, co przyniosło zamierzony sukces. Okres pandemii był wyzwaniem w związku z niestabilną sytuacją rynkową, której musieliśmy sprostać pilnując cash flow i optymalizując działania. Jednak w związku z rosnącym zainteresowaniem kombuchą, ze względu na jej prozdrowotne właściwości, udało nam się wejść na kolejne nowe rynki, w szczególności bardzo wymagające - Szwajcarię i Izrael. Cieszymy się ogromnie, ponieważ zamknęliśmy ten rok z zyskiem i poszerzyliśmy znacząco portfolio
do ponad 10 produktów – wyjaśnia Aleksander Psztur.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Rozwój produktów

Doświadczenie płynące z minionego roku wskazało w dużym stopniu kierunek w jakim podążać będzie Cruz Group. Główny nacisk będzie stawiany na rozwój portfolio produktów – m.in. nowe wersje smakowe i rodzaje napojów. Założycielom bardzo mocno zależy na ugruntowaniu sprzedaży
na istniejących już rynkach oraz finalizacji nowych rynków. W pierwszym kwartale firma chce przekroczyć obecność z produktami w 60 krajach.

- W roku 2021 głownie skupiamy się na umocnieniu naszej pozycji i sprzedaży w krajach, w których
już jesteśmy od jakiegoś czasu. Ostatnie lata pokazały nam, gdzie musimy umocnić działania. Przykładem rynku, nad którym obecnie mocno działamy jest Szwajcaria - bardzo chłonny rynek, w który nasza kombucha wpasowała się idealnie. Nie zwalniamy tempa i realizujemy założenia na najbliższe miesiące. Chcemy, aby nasze produkty stały się łatwiej dostępne na rynkach już istniejących, tak aby z łatwością można było kupić napoje organiczne VIGO i Yoko – mówi Aleksander Psztur.

Polski start-up rozpoczął również przygotowania pod budowę własnej rozlewni kombuchy. Obecnie firma korzysta z podwykonawców, natomiast zdobyte przez lata doświadczenie pozwoliło opanować tę do tego stopnia, aby zamknąć proces wewnętrznie. Cruz Group ambitnie podchodzi do najbliższych miesięcy – podkreślają, że zależy im, aby przetrzeć szlaki dla polskich biznesów za granicą i pokazać istniejące możliwości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aleksander Psztur RSS ALERT    /    Przemysław Igel RSS ALERT    /    kombucha RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    rynek napojów RSS ALERT    /    start-upy spożywcze RSS ALERT    /    start-up RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT    /    Cruz Group RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!