Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy

Według badania Panelu Handlu Detalicznego prowadzonego przez Nielsena, wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł. - Kategoria kontynuowała wzrostowy trend, przyspieszając tempo rozwoju, które osiągnęło dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży wartościowej – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bartosz Topór, Specjalista ds. Obsługi Klienta, Dział Współpracy z Producentami, Nielsen.

Nielsen: Rynek napojów energetycznych urósł do 800 mln zł. To przyciąga nowych graczy
Wg Nielsena wartość sprzedaży napojów energetycznych w Polsce w 2015 r. wyniosła prawie 800 mln zł; fot. pixabay.com

Zdaniem eksperta Nielsen, biorąc pod uwagę strukturę rynku w Polsce oraz impulsowy charakter kategorii nie dziwi fakt, że większość sprzedaży zlokalizowana była w sklepach o powierzchni poniżej 300 mkw. Jednak – jak zaznacza - to kanał dyskontów odnotował najwyższe tempo wzrostu sprzedaży.

- Dyskonty nadal zwiększają liczbę placówek w Polsce, eksperymentują z rozwiązaniami sprzedażowymi charakterystycznymi dla sklepów convenience. W Nielsenie obserwujemy trend, w którym liczba wizyt w sklepach dyskontowych jest już zbliżona do tej w placówkach małego formatu – dodaje Bartosz Topór.

Jak dodaje, rynek napojów energetycznych jest dynamiczny nie tylko pod względem rozwoju tempa sprzedaży, ale również oferty produktowej. - Ponad jedna piąta produktów obecnych na rynku w zeszłym roku nie była w sprzedaży rok wcześniej. Mimo wielu nowości, liczba produktów na rynku pozostała stabilna, co oznacza, że tyle samo z nich zostało wycofanych ze sprzedaży. Nowe produkty pojawiające się na rynku są najczęściej rozwinięciem obecnej już linii o kolejny wariant smakowy. Atrakcyjność kategorii przyciąga również nowych graczy – w danych Nielsena obserwujemy pojawianie się zupełnie nowych marek na rynku - komentuje ekspert.

Podkreśla, że również w segmencie napojów dla sportowców pojawiają się warianty energetyczne – można więc powiedzieć, że napoje energetyczne poszerzają swoje portfolio nie tylko o nowe smaki i marki, ale również o warianty funkcjonalne.

- Podsumowując, kategoria napojów energetycznych jest atrakcyjnym i dynamicznie rozwijającym się rynkiem, na którym zachodzi wiele zmian. Aby podtrzymać atrakcyjność oferty, na rynku pojawiają się produkty zarówno o nowych smakach, jak również w nowych segmentach, które właściwościami wykraczają poza definicję napojów energetycznych – mówi Bartosz Topór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

napoje energetyczne RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    rynek napojów w Polsce RSS ALERT    /    Bartosz Topór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!