Nielsen: Wybór sklepu internetowego zależny m.in. od oferty napojowej
Wygodna lokalizacja, możliwość szybkiego i łatwego odnalezienia produktów oraz ich dostępność to czynniki, które są szczególnie cenione przez konsumentów. Według raportu Nielsen Shopper Trends niemal 6 na 10 konsumentom zależy na jakości i są gotowi za nią więcej zapłacić, a co trzeci kupujący jest gotowy zapłacić za oszczędność czasu. Poszukiwanie łatwiejszych i szybszych sposobów na dokonanie zakupów to także zakupy online i korzystanie z maszyn vendingowych.
- Jedne z największych wartościowo kategorii spożywczych w Polsce – woda mineralna, napoje gazowane, kawa - należą do kategorii docelowych w zakupach spożywczych przez internet. Oznacza to, że wybór sklepu internetowego zależy m.in. od dostępnej oferty napojowej. Przede wszystkim kupujący muszą być w stanie szybko odnaleźć produkt, którego szukają, zaś zdjęcie produktu i jednoznaczny jego opis (np. precyzując czy chodzi o opakowanie jednostkowe czy zbiorcze) niewątpliwie zwiększą prawdopodobieństwo dokończenia zakupów. Dla kupujących liczy się zarówno szerokość i dostępność asortymentu, jak również atrakcyjność samej oferty. Elementem, który odgrywa dużą rolę podczas podejmowania decyzji o zakupie online jest koszt dostawy zakupów do domu (szczególnie przy większych zamówieniach). Biorąc pod uwagę istotność kategorii napojowych dla zakupów spożywczych przez internet, warto zadbać o to, by napoje danej marki były dostępne w atrakcyjnej ofercie w możliwie wielu e-sklepach FMCG - mówi Patrycja Herbowska z Nielsena.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.