Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
DEBATA REDAKCYJNA

#zielonemagazyny - online brainstorming
Moda czy realne korzyści?

9 marca 2021  •  10:00-12:00

PARTNERZY DEBATY
  • P3 Logistic Parks
  • Panattoni
Napoje

PepsiCo o podatku cukrowym: Konsumenci najbardziej odczują zmianę w cenach promocyjnych dużych opakowań

Wprowadzenie tzw. opłaty cukrowej mocno wpłynęło na ceny napojów na sklepowych półkach. - Najbardziej odczuwalna dla konsumentów będzie zmiana w cenach promocyjnych dużych opakowań, gdzie cena na litr napoju była znacząco niższa, a mniejszy wpływ będzie odczuwalny na mniejszych opakowaniach w cenach regularnych - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Michał Jaszczyk, prezes zarządu, dyrektor generalny PepsiCo Polska.

PepsiCo o podatku cukrowym: Konsumenci najbardziej odczują zmianę w cenach promocyjnych dużych opakowań
Michał Jaszczyk, prezes zarządu, dyrektor generalny PepsiCo Polska o podatku cukrowym

Jak tłumaczy Michał Jaszczyk, wejście w życie ustawy o promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów wprowadzającej podatek cukrowy w warunkach kryzysu spowodowanego zarówno pierwszą, jak i obecną falą pandemii COVID-19, będzie miało katastrofalne skutki dla całej polskiej branży napojowej.

- Ustawa oznacza obciążenie przedsiębiorców podatkiem, którego wysokość jest nieadekwatna do obecnej bardzo mocno osłabianej i w dalszym ciągu słabnącej kondycji finansowej przedsiębiorstw. Warto także przypomnieć, że opłata jest kalkulowana od litra napoju i dodatkowo opodatkowana jest 23-proc. stawką VAT - mówi prezes PepsiCo Polska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Najbardziej odczuwalna dla konsumentów będzie zmiana w cenach promocyjnych dużych opakowań, gdzie cena na litr napoju była znacząco niższa, a mniejszy wpływ będzie odczuwalny na mniejszych opakowaniach w cenach regularnych. Nasza firma nie ma wpływu na finalną cenę na półce zwykłego sklepu, sklepu na stacji benzynowej, czy na cenę szklanej butelki oferowanej w lokalu gastronomicznym – o finalnej cenie zawsze decyduje właściciel. Spodziewamy się, że opłatę cukrową właściciel sklepu przełoży na cenę produktu. Niemniej z uwagi na ceny produktów w gastronomii i wielkość opakowań, przy stałej opłacie cukrowej za litr produktu te zmiany będą znacząco mniej odczuwalne dla portfela konsumentów - komentuje Michał Jaszczyk.

Przeczytaj w STREFIE PREMIUM: Michał Jaszczyk, prezes zarządu, dyrektor generalny PepsiCo Polska - duży wywiad

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PepsiCo RSS ALERT    /    Michał Jaszczyk RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    opłata cukrowa RSS ALERT    /    ceny napojów RSS ALERT    /    napoje 2021 RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Marek 2021-01-27 13:53:06
    Ja niestety jak dużo innych osób zrezygnowało z zakupu napojów slodzonych. Teraz kupuje soki albo takie napoje gdzie nie jest naliczany podatek cukrowy. Nie będę wspierał tego rządu. A że zdrowiem mi różnicy nie zrobi bo jak za mało słodkie to sobie dosladzam .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!