Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

PepsiCo pokonało Coca-Colę. Pomógł koronawirus

PepsiCo zaskoczyła swojego największego konkurenta lepszymi wynikami kwartalnymi niż oczekiwano: sprzedaż organiczna wzrosła aż o 7,9 proc., podczas gdy prognozowano wzrost o 3,6 proc. Sprzedaż netto w pierwszym kwartale wyniosła 13,9 mld dolarów.

PepsiCo pokonało Coca-Colę. Pomógł koronawirus
fot. shutterstock

Wzrost wynika ze zdywersyfikowanej oferty koncernu. Paniczne zakupy dokonywane przez konsumentów na początku wybuchu epidemii spowodowały, że sprzedaż chipsów (dział Frito Lay ze wzrostem 7 proc.) i produktów śniadaniowych (Quaker sprzedał także o 7 proc. więcej) znacznie wzrosła, "przeskakując" szacunki.

- Zaszły rzeczywiste zmiany w konsumpcji, szczególnie w dwóch obszarach. Po pierwsze, śniadanie w domu. Po drugie, ludzie pracują w domu i częściej podjadają w ciągu dnia. W związku z tym zaobserwowaliśmy duży wzrost sprzedaży przekąsek. Popyt na razie utrzymuje się. Przemysł napojowi jest pod tym względem trudniejszy, ponieważ część kanałów sprzedaży została zamknięta - powiedział dyrektor finansowy PepsiCo, Hugh Johnston, w rozmowie z  agencją Reuters.

Coca-Cola musi się natomiast mierzyć z dużymi spadkami sprzedaży spadki, szczególnie od kwietnia. Wynika to z faktu, że grupa napojów bezalkoholowych generuje około 40 proc. obrotu w kanałach poza sklepami, w porównaniu do około 10 proc. w PepsiCo. Niemniej jednak PepsiCo ostrzega również przed trudniejszym drugim kwartałem, ponieważ restauracje, teatry i obiekty sportowe pozostają zamknięte. Grupa spodziewa się organicznego spadku obrotów o 1–5 proc.

Firma anulowała swoją roczną prognozę, ale nadal planuje wypłacić 5,5 mld dolarów dywidendy i odkupić za 2 mld dolarów, jeszcze w tym roku podatkowym, własne akcje. PepsiCo ogłosiło także nową umowę dystrybucyjną z Bang Energy Beverages, a kilka tygodni temu kupiła Rockstar Energy Beverages za 3,85 mld dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PepsiCo RSS ALERT    /    Coca-Cola RSS ALERT    /    wyniki RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    przekąski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.132.33
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!