Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

PepsiCo sprzedaje Tropicanę, Naked i inne marki soków

  • Autor: pp
  • Data: 04-08-2021, 12:03
PepsiCo będzie sprzedawać udziały kontrolne w Tropicana, Naked i w innych wybranych markach soków do PAI Partners za około 3,3 mld dol. PepsiCo zachowa 39 proc. niekontrolujących udziałów w nowo utworzonym joint venture z francuską firmą private equity.
PepsiCo sprzedaje Tropicanę, Naked i inne marki soków
PepsiCo będzie sprzedawać udziały kontrolne w markach soków; fot. shutterstock.com

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

  • PepsiCo kupiło Tropicanę od Seagram Company za 3,3 mld dol. w 1998 roku, co stanowi największe przejęcie, jakie kiedykolwiek dokonała firma. W 2006 roku dodano Naked Juice do portfela za 150 milionów dolarów. Teraz sprzedaje te marki za 3,3 mld dol.
  • PAI jest firmą private equity zarządzającą około 15 mld euro dedykowanych funduszy wykupu, z doświadczeniem w przestrzeni żywności i napojów. Będzie większościowym udziałowcem nowej firmy, a PepsiCo zachowa wyłączne amerykańskie prawa do dystrybucji bezpośredniej do sklepów i kanałów gastronomicznych.
  • Umowa ta odzwierciedla pragnienie branży napojowej, aby skupić się i wprowadzać innowacje wokół mniejszego rdzenia kategorii i marek, w tym wody, napojów energetycznych czy kawy.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!