Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

PepsiCo stawia na energię ze słońca

- Myślimy o tym, czy udałoby się wykorzystać którąś z naszych lub okolicznych działek do budowy kolejnych paneli słonecznych. Chcemy sprawdzić, w jakiej perspektywie czasowej moglibyśmy doprowadzić do sytuacji, w której dany zakład byłby zasilany w całości z energii słonecznej, np. w miesiącach letnich - mówi Bartłomiej Malczyk, kierownik zakładów napojowych PepsiCo w Michrowie i Żninie.

PepsiCo stawia na energię ze słońca
PepsiCo stawia na energię ze słońca; fot. unsplash.com

Na dachu fabryki PepsiCo w Michrowie zainstalowano panele słoneczne. Skąd ten pomysł?

Pomysł, by nowa linia puszek była częściowo zasilana dzięki panelom słonecznym, zgłoszony został przez naszych pracowników z Michrowa i to oni od początku do końca zrealizowali ten projekt, w efekcie którego na dachu naszego zakładu działa 126 paneli słonecznych. Moc tej instalacji wynosi 40,3 kWp, a roczna produkcja energii może sięgnąć 41,8 MWh. Szacunkowo można założyć pokrycie roczne zapotrzebowania nowej linii produkcji napojów w puszkach na poziomie około 2 proc. Warto jednak mieć na uwadze, że Michrów jest ogromną fabryką, która rocznie wydaje na energię znaczące kwoty, sięgające nawet 5 milionów złotych.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W Michrowie i Żninie przeprowadzono także działania zwiększające efektywność energetyczną. Co to było?

W ostatnim czasie zrealizowaliśmy dwie istotne inwestycje, które pozwalają optymalizować zużycie energii. Po pierwsze, w obu zakładach zainstalowaliśmy nową metodę rozpuszczania cukru. To proces, który pochłania sporo energii – by rozpuścić cukier, potrzeba pary wodnej i nieustannego podgrzewania roztworu, który szybko się oziębia.

Nowa metoda pozwala nam lepiej kontrolować ten proces, a dodatkowe filtry sprawiają, że cukier rozpuszczamy efektywniej. Dzięki temu mówimy o oszczędnościach rzędu 250 tysięcy złotych w skali roku na zakład i redukcji emisji CO2 o 265 ton.

Po drugie, w obu zakładach wymieniliśmy piece, które dostarczają ciepło do pakowaczek. To tam obkurczamy folię na zgrzewkach. A by ogrzać folię do odpowiednich temperatur, potrzeba sporo energii.

Dotychczas piece były elektryczne, a teraz są gazowe. Pozwala nam to zmniejszyć emisję CO2 o 40 proc. rocznie, a także wydatki na energię. Tutaj oszczędności obu zakładów sięgają 300 tysięcy złotych w skali roku.

Doprowadziliśmy w ten sposób do sytuacji, w której żadna energia się nie marnuje. Staramy się odzyskiwać ciepło, chłód i wodę, by w miarę możliwości zawracać je do wykorzystania w innych procesach. Samo instalowanie coraz szybszych urządzeń – takich jak nowa linia puszek w Michrowie – i przyspieszanie istniejących linii w obu zakładach pozwala też wielokrotnie ograniczyć ilość energii, którą zużywamy do produkcji jednostkowego produktu.

więcej informacji:

panele fotowoltaniczne RSS ALERT    /    energia odnawialna RSS ALERT    /    alternatywne źródła energii RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    Bartłomiej Malczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!