• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Perspektywy rozwoju w Afryce, Azji i Europie - rozmowa z Adamem Mokryszem, CEO Grupy Mokate

- W Polsce sprzedaż artykułów spożywczych będzie rosła w tempie ok. 3,1 proc. rok do roku, czyli szybciej niż w krajach bogatszych od nas. Jesteśmy dziś ósmym rynkiem handlu artykułami spożywczymi na Starym Kontynencie - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl i www.dlahandlu.pl Adam Mokrysz, CEO Grupa Mokate. Pan Adam Mokrysz weźmie udział w Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019, będzie panelistą w debacie zatytułowanej "Made in Poland. Wymiana doświadczeń z rynków zagranicznych".
  • Autor: Edyta Kochlewska; www.dlahandlu.pl
  • Data: 01-10-2019, 14:36
Perspektywy rozwoju w Afryce, Azji i Europie - rozmowa z Adamem Mokryszem, CEO Grupy Mokate
Adam Mokrysz, CEO Grupa Mokate/ fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Azja snobuje się na kupowanie europejskich produktów, w tym europejskiej żywności, która ma metkę luksusowej. Jak Mokate stara się wykorzystać tę dobrą reputację na dalekich rynkach?

Polskie firmy chcą sprzedawać w Azji, gdyż widzą tam ogromny potencjał w postaci liczebności społeczeństwa. Sytuacja ta dotyczy zwłaszcza Chin i Indii. Jednak przedsiębiorstwa celujące w ten i inne rynki azjatyckie, zmagają się z barierami technicznymi, handlowymi, a także kulturowymi. Dlatego kluczowe jest znalezienie odpowiedniego partnera. Mokate od wielu lat sprzedaje swoje produkty w Azji, ale znalezienie odpowiedniego partnera jest niełatwe i czasochłonne. Na kontynencie azjatyckim rozwijamy zarówno sprzedaż produktów brandowych – takich jak kawa i herbata pod markami Mokate i LOYD – jak i realizujemy sprzedaż w segmencie B2B pod marką Mokate Ingredients. Opierając się na danych GUS i Eurostatu widzimy, że w ubiegłym roku np. do Państwa Środka Polska wysłała herbatę o wartości 12 mln zł, a do Japonii niemal za drugie tyle. Okazuje się więc, że można tam przynieść przysłowiowe drewno do lasu i z powodzeniem je sprzedawać. Unijne marki dają bowiem tamtejszym rynkom gwarancję jakości i mają – to co sama Pani zauważyła – dobrą reputację. Nam pozostaje to wykorzystywać i tworzyć dopasowane pod miejscowych klientów produkty. Smaczne, wysokiej jakości, atrakcyjnie wizualne. Każdego roku nasza sprzedaż w Azji rośnie zgodnie z przyjętymi przez nas założeniami. Możemy więc powiedzieć, że udaje nam się wykorzystywać sprzyjający klimat dla europejskich produktów.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!