Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Pitted Cherries: Sama nostalgia nie wystarczy, aby kultowy produkt z lat 90. odniósł dziś sukces rynkowy

- W przypadku branży spożywczej zdecydowanie należy dopasować produkt do obecnych czasów, na przykład, gdy mówimy o produktach dla dzieci, w których składzie występuje cukier - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries.

Pitted Cherries: Sama nostalgia nie wystarczy, aby kultowy produkt z lat 90. odniósł dziś sukces rynkowy
Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries: Ciężko jest znaleźć w 100 proc. sprawdzony sposób, który zagwarantuje firmom udany powrót produktu sprzed lat. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 30-11-2020, 10:25

Frugo, EB, Guma Turbo, piwo 10,5... Czar kultowych marek żywności i napojów z lat 90. wciąż udziela się nie tylko konsumentom, ale i producentom, którzy nie ustają w próbach wskrzeszania rynkowych hitów z dawnych lat. Dlaczego zatem nie wszystkie tego rodzaju reaktywacje kończą się sukcesem?

Ewelina Radowicz wskazuje, że ciężko jest znaleźć w 100 proc. sprawdzony sposób, który zagwarantuje firmom udany powrót produktu sprzed lat.

- Każdy chciałbym znać taki przepis, który nigdy nie zawodzi. Zawsze jednak warto jest zacząć od podstaw marketingu i rozpisać przemyślaną strategię opartą na badaniu rynku i doskonałej znajomości grupy docelowej - dodaje.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że sama nostalgia nie wystarczy, aby produkt odniósł sukces rynkowy.

- W przypadku branży spożywczej zdecydowanie należy dopasować produkt do obecnych czasów, na przykład, gdy mówimy o produktach dla dzieci, w których składzie występuje cukier. Dzisiejsi rodzice, którzy dużą wagę przywiązują do tego, co jedzą ich dzieci, nie będą przecież kupowali niezdrowego produktu dla swojej pociechy, tylko dlatego, że kojarzy im się z ich dzieciństwem. Natomiast dla dzieci ta marka jest po prostu anonimowa i ginie na sklepowej półce w tłumie innych, podobnych - mówi.

Radowicz wskazuje, że przy tak szerokim wyborze produktów na sklepowych półkach, sami najczęściej sięgamy po reedycję gumy czy napoju z lat 90. z ciekawości, jednorazowo.

- Aby była to powtarzalna pozycja na naszej liście zakupów, produkt musi pozytywnie zaskoczyć nas jakością, a także dostosować się do obecnie panujących trendów. Czasy się zmieniły i jeśli w latach 80. i 90. gumy Turbo, oranżady w proszku i napoje gazowane nie wpływały znacząco na otyłość wśród dzieci, to było to wynikiem jednego – dużej aktywności fizycznej. Obecnie dzieci prowadzą bardziej siedzący tryb życia i aktywność na podwórku zamieniły na siedzenie przed komputerem, telefonem, tabletem. Sytuację pogarsza dodatkowo pandemia. Odpowiedzialni rodzice bardzo uważnie przyglądają się więc żywności, którą podają swoim dzieciom - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!