Polski napój uznany w Chinach za jeden z najbardziej innowacyjnych na tamtym rynku
Napój polskiej firmy Cruz Group został uznany za jeden z najbardziej innowacyjnych produktów spożywczych w Chinach. Wyróżnienie trafiło do polskiego producenta z rąk organizatorów największych targów spożywczych w Chinach - SIAL w Szanghaju. W przygotowaniach do targów Cruz Group wsparła PAIH, która pomaga firmie w rozwoju sprzedaży w Chinach, jak i na Węgrzech - poinformował PAIH.

Chińczycy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Regularnie pojawiające się informacje o skażonej żywności lokalnej sprawiły, że bezpieczeństwo produktów spożywczych stało się kluczowym kryterium podczas decyzji zakupowych chińskich klientów. Coraz częściej zwracają się więc oni w stronę zdrowej żywności, pochodzącej głównie importu, między innymi z Unii Europejskiej.
Alexander Psztur, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju Cruz Group przekonuje, że to właśnie dzięki organicznej recepturze produkt znalazł się wśród najlepszych. Dodaje również, że do sukcesu YOKO przyczyniła się PAIH. – Biuro handlowe Agencji w Szanghaju zaoferowało nam pomoc prawną, pomogło też dotrzeć do odpowiednich ekspertów lokalnych związanych z branżą spożywczą. Szczególne wsparcie uzyskaliśmy przed targami SIAL w Szanghaju – tłumaczy Aleksander Pasztur.
- Pomocne okazały się zwłaszcza wskazówki dotyczące nawigowania po trudnym rynku spożywczym jakim są Chiny – dodaje Pasztur.
PAIH podaje też, że polskie eko-produkty są już obecne i cenione na chińskim rynku. Jednym z nich jest bazujący na zielonej herbacie, organiczny napój YOKO, którego producentem jest polski start-up Cruz Group. Napój YOKO został wprowadzony na rynek w 2017 roku. Obecnie jest on w sprzedaży w kilkunastu krajach, między innymi w USA, Chinach, Włoszech, Holandii czy na Węgrzech. Młody producent zdobył popularność również napojem VIGO Kombucha.
– Eksportujemy ponad 90% wytwarzanych w Polsce napojów VIGO i YOKO. Myślę, że niewielu polskich producentów może się tym pochwalić – mówi Przemysław Igel, prezes Cruz Group.
To właśnie w trakcie słynnych targów spożywczych SIAL w Szanghaju Cruz Group zaprezentowała swoją ofertę. Odbywające się wiosną targi to czwarta największa na świecie impreza branżowa. Co roku wystawia się tam ponad trzy tysiące producentów i dystrybutorów spożywczych z wielu krajów. Podczas wydarzenia polską firmę zaproszono do konkursu na najbardziej innowacyjny produkt, do którego przystąpiło również ponad 160 produktów z całego świata. Herbata YOKO firmy Cruz GROUP znalazła się w wąskim gronie wyróżnionych tytułem SIAL Innovation Selection. To jedyny produkt z Polski, który w 2018 roku otrzymał taki certyfikat.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.