Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Polskiedzieci.org: Podatek cukrowy nie zadziała bez dodatkowej edukacji w szkołach (wideo)

- Z perspektywy fundacji zajmującej się zdrowym odżywianiem dzieci, wprowadzenie podatku cukrowego to krok w dobrą stronę. Jednak samo wprowadzenie podatku nie jest wystarczające, powinny pójść za tym dodatkowe działania - mówią w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Natalia Bujak, prezes Fundacji Polskiedzieci.org.

Polskiedzieci.org: Podatek cukrowy nie zadziała bez dodatkowej edukacji w szkołach (wideo)
Justyna Niziołek (z lewej) i Natalia Bujak z Fundacji Polskiedzieci.org skomentowały temat podatku cukrowego, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 23-04-2020, 10:45

 Natalia Bujak, prezes Fundacji Polskiedzieci.org nie jest pewna czy wprowadzanie podatku cukrowego w zaproponowanym przez rząd kształcie jest dobrym rozwiązaniem.

- Z perspektywy fundacji zajmującej się zdrowym odżywianiem dzieci, obiektywnie patrząc jest to krok w dobrą stronę. Niestety, nie idą za nim konkretne działania. Dobrze, że część pieniędzy ma trafić do NFZ na aktywizację dzieci i młodzieży, ale wciąż brakuje konkretów. Poza tym nie zapominajmy, że cukier znajduje się nie tylko w napojach, ale też np. w pieczywie i wielu innych produktach - dodaje.

Justyna Niziołek, dietetyk w Fundacji Polskiedzieci.org przyznaje, że podatek cukrowy to dobry krok, ale przepisy powinny być bardziej doprecyzowane.

- Mogą wystąpić podobne problemy jak w przypadku rozporządzenia ws. sklepików szkolnych. Zgodnie z nim produkty sprzedawane w sklepikach nie mogą zawierać więcej niż 15 gram cukru na 100 gram produktu. Rozporządzenie nie odróżnia jednak cukru dodawanego w procesie produkcji od występującego naturalnie np. w owocach. Samo wprowadzenie podatku nie jest wystarczające, powinny pójść za tym dodatkowe działania, jak obowiązkowe zajęcia na temat edukacji zdrowotnej, uczenie dzieci poprzez praktykę, a także wymuszanie na producentach małymi krokami zmiany składu produktów już obecnych na rynku - mówi.

Natalia Bujak wskazuje, że dużo skuteczniejszym sposobem na zmianę nawyków żywieniowych od podatku cukrowego byłoby obniżenie podatków na produkty prozdrowotne.

- Na rynku jest wielu producentów, którzy wytwarzają zdrową żywność z najwyższej jakości surowców. Dzięki obniżeniu podatków dla takich firm, więcej ludzi mogłoby skorzystać z produktów, które byłyby dobrą zmianą nawyków żywieniowych - wskazuje.

Jak wygląda rozwój sieci sklepików szkolnych Zdrowik? Jakie działania w szkołach podejmuje Fundacja Polskiedzieci.org, aby zachęcić najmłodszych do zdrowego żywienia? Odpowiedzi w poniższym filmie:

Szerzej o Zdrowikach - innowacyjnym koncepcie sklepików szkolnych pisaliśmy na naszych łamach już w 2016 roku:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zdrowik RSS ALERT    /    Natalia Bujak RSS ALERT    /    Justyna Niziołek RSS ALERT    /    dzieci RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    żywienie dzieci RSS ALERT    /    otyłość RSS ALERT    /    cukier w produktach spożywczych RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • JANINA 2020-04-24 09:22:19
    Pensje w dół, a ceny w górę. I rząd jeszcze dokłada podatek od cukru. (...) - chory kraj.
  • Marian Anrzejczyk 2020-04-24 09:22:53
    No no... patrząc się na kalkulacje to już dziś wiadomo, że każdego miesiąca trzeba będzie wysupłać kilkadziesiąt złotych więcj.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.62.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!