Prezes Jurajskiej: Planujemy inwestycje w rynek
- Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
- Data: 25-03-2014, 11:11

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
- Jak ocenia Pan miniony rok dla firmy Jurajska?
Dla branży napojowej 2013 był dość niestandardowym rokiem. Proszę pamiętać, że mieliśmy długą zimę i zimny maj, ciepłe lato oraz nienaturalnie ładną jesień, która długo trwała. To istotnie wpłynęło na sprzedaż wód i napojów.
Z drugiej strony dla firmy Jurajska to był także ciekawy rok. Przekształciliśmy formę prawną ze spółdzielni na spółkę z o.o. Ponadto nastąpiły zmiany w składzie zarządu oraz sporo zmian strukturalnych - dotychczasowi członkowie spółdzielni zostali udziałowcami spółki. Firma była więc w dość dużej przebudowie, ale w chwili obecnej ten proces jest już na ukończeniu i intensywnie przygotowujemy się do sezonu.
Z powyższych powodów sprzedaż w 2013 roku była na takim samym poziomie, jak rok wcześniej. Z uwagi na warunki działania i przemiany w firmie, jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni.
- Jakie działania planuje firma na 2014 rok?
W tym roku koncentrujemy się na nowościach produktowych, wspieraniu sprzedaży wód smakowych, ale także mocny akcent postawimy na sprzedaż wody "czystej". Mamy wodę, która pochodzi z bardzo dobrego regionu, która posiada ważne dla człowieka minerały w tym wapń i magnez w idealnej proporcji 2 : 1.
Planujemy działania w rozwój dystrybucji oraz działania promocyjne i kampanie wspierające nasz brand. Chcemy zwiększać udziały rynkowe poprzez zwiększanie dostępności, np. w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa.
- Jak ocenie kształtuje się sprzedaż produktów Jurajskiej - większość to kanał tradycyjny czy nowoczesny?
Nasza firma ma potencjał rozwojowy zarówno w kanale tradycyjnym jak i w kanale nowoczesnym. Doceniamy obecność w kanale tradycyjnym i cały czas w niego inwestujemy, a równolegle rozwijamy sprzedaż w kanale nowoczesnym w odpowiedzi na zwyczaje zakupowe Polaków, którzy co raz częściej wybierają zakupy w marketach. Z pakietem działań i przygotowaniami, które poczyniliśmy na ten sezon, powinniśmy osiągnąć sukces w obu kanałach sprzedaży. Pomaga nam to, że jesteśmy znaną, solidną firmą, która jest dobrze postrzegana na rynku.
- Czy planujecie Państwo inwestycje organiczne?
Jesteśmy po okresie dużych inwestycji. Z początkiem minionego roku ostatecznie zakończyliśmy projekt wdrożenia innowacyjnej technologii. W ramach tego projektu zakupiliśmy m.in. nową linię produkcyjną. Ponadto w ostatnim czasie zwiększyliśmy powierzchnie magazynowe. W ciągu najbliższego miesiąca powinniśmy ostatecznie oddać do użycia nowy magazyn wyrobów gotowych.
Myślimy o nowych inwestycjach. W krótkim okresie czasu poniesiemy spore nakłady na inwestycje w IT czy inwestycje w rynek. W dłuższym okresie czasu będziemy myśleć o tym, jak wykorzystać fundusze unijne do rozwoju naszej firmy. Mamy dość duże doświadczenie na tym polu - pod koniec 2012 roku otrzymaliśmy nagrodę z rąk minister Elżbiety Bieńkowskiej dla firmy najaktywniej wykorzystującej fundusze unijne w woj. śląskim. Dla nas było to duże przeżycie, ponieważ jesteśmy firmą średnią (zatrudniamy ok. 200 pracowników przy obrotach ok. 100 mln zł rocznie) i nie mamy tak dużego dostępu do kapitału, jak choćby koncerny, dlatego też mocno wykorzystujemy środki z funduszy unijnych.
- Zatem nie przewidują Państwo pozyskania kapitału z zewnątrz, np. w postaci partnera?
komentarze (0)