Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Prezes Jurajskiej: Planujemy inwestycje w rynek

- Planujemy działania w rozwój dystrybucji oraz działania promocyjne i kampanie wspierające nasz brand. Chcemy zwiększać udziały rynkowe poprzez zwiększanie dostępności, np. w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Sławomir Gradek, prezes zarządu firmy Jurajska Sp. z o.o.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-03-2014, 11:11
Prezes Jurajskiej: Planujemy inwestycje w rynek
Sławomir Gradek, prezes zarządu firmy Jurajska Sp. z o.o.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jak ocenia Pan miniony rok dla firmy Jurajska?

Dla branży napojowej 2013 był dość niestandardowym rokiem. Proszę pamiętać, że mieliśmy długą zimę i zimny maj, ciepłe lato oraz nienaturalnie ładną jesień, która długo trwała. To istotnie wpłynęło na sprzedaż wód i napojów.

Z drugiej strony dla firmy Jurajska to był także ciekawy rok. Przekształciliśmy formę prawną ze spółdzielni na spółkę z o.o. Ponadto nastąpiły zmiany w składzie zarządu oraz sporo zmian strukturalnych - dotychczasowi członkowie spółdzielni zostali udziałowcami spółki. Firma była więc w dość dużej przebudowie, ale w chwili obecnej ten proces jest już na ukończeniu i intensywnie przygotowujemy się do sezonu.

Z powyższych powodów sprzedaż w 2013 roku była na takim samym poziomie, jak rok wcześniej. Z uwagi na warunki działania i przemiany w firmie, jesteśmy z tego wyniku bardzo zadowoleni.

- Jakie działania planuje firma na 2014 rok?

W tym roku koncentrujemy się na nowościach produktowych, wspieraniu sprzedaży wód smakowych, ale także mocny akcent postawimy na sprzedaż wody "czystej". Mamy wodę, która pochodzi z bardzo dobrego regionu, która posiada ważne dla człowieka minerały w tym wapń i magnez w idealnej proporcji 2 : 1.

Planujemy działania w rozwój dystrybucji oraz działania promocyjne i kampanie wspierające nasz brand. Chcemy zwiększać udziały rynkowe poprzez zwiększanie dostępności, np. w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa.

- Jak ocenie kształtuje się sprzedaż produktów Jurajskiej - większość to kanał tradycyjny czy nowoczesny?

Nasza firma ma potencjał rozwojowy zarówno w kanale tradycyjnym jak i w kanale nowoczesnym. Doceniamy obecność w kanale tradycyjnym i cały czas w niego inwestujemy, a równolegle rozwijamy sprzedaż w kanale nowoczesnym w odpowiedzi na zwyczaje zakupowe Polaków, którzy co raz częściej wybierają zakupy w marketach. Z pakietem działań i przygotowaniami, które poczyniliśmy na ten sezon, powinniśmy osiągnąć sukces w obu kanałach sprzedaży. Pomaga nam to, że jesteśmy znaną, solidną firmą, która jest dobrze postrzegana na rynku.

- Czy planujecie Państwo inwestycje organiczne?

Jesteśmy po okresie dużych inwestycji. Z początkiem minionego roku ostatecznie zakończyliśmy projekt wdrożenia innowacyjnej technologii. W ramach tego projektu zakupiliśmy m.in. nową linię produkcyjną. Ponadto w ostatnim czasie zwiększyliśmy powierzchnie magazynowe. W ciągu najbliższego miesiąca powinniśmy ostatecznie oddać do użycia nowy magazyn wyrobów gotowych.

Myślimy o nowych inwestycjach. W krótkim okresie czasu poniesiemy spore nakłady na inwestycje w IT czy inwestycje w rynek. W dłuższym okresie czasu będziemy myśleć o tym, jak wykorzystać fundusze unijne do rozwoju naszej firmy. Mamy dość duże doświadczenie na tym polu - pod koniec 2012 roku otrzymaliśmy nagrodę z rąk minister Elżbiety Bieńkowskiej dla firmy najaktywniej wykorzystującej fundusze unijne w woj. śląskim. Dla nas było to duże przeżycie, ponieważ jesteśmy firmą średnią (zatrudniamy ok. 200 pracowników przy obrotach ok. 100 mln zł rocznie) i nie mamy tak dużego dostępu do kapitału, jak choćby koncerny, dlatego też mocno wykorzystujemy środki z funduszy unijnych.

- Zatem nie przewidują Państwo pozyskania kapitału z zewnątrz, np. w postaci partnera?

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!