Jak dodaje Konrad Subda, Emig to producent soków w kartonach, a Refresco brakowało takiego asortymentu. Ich połączenie to - jego zdaniem - ważne wydarzenie z punktu widzenia producentów napojów private labels i firm rozlewniczych.

- Sytuacja Refresco jest złożona, ponieważ jest to gigant, który - w mojej ocenie - już nie może czerpać z efektu skali, ponieważ dawno przekroczył tzw. "granicę bólu dostawców" jeśli chodzi o ceny zakupowe. Z drugiej strony taką strukturą holdingową ciężko się zarządza. Główne pytania dotyczą obecnie tego, jaka będzie przyszła strategia Refresco, czy firma będzie dążyła do poprawy wyników finansowych, czy będzie mniej agresywny cenowo i czy to zadowoli akcjonariuszy... - zastanawia się prezes Krynicy Vitamin.

Podkreśla, że w 2012 roku Krynica Vitamin "wydarła" kawałek dużego kontraktu w niemieckiej sieci Edeka właśnie firmie Refresco. - Sieci szukają alternatywy dla dużych dostawców. Ponadto sprzyja nam nowy trend w Europie i Polsce, który dotyczy wdrażania innowacji. Klienci poszukują nowych produktów, a na to firmy muszą mieć czas, pomysły i miejsce. Tą właśnie elastycznością wygrywają ci średni gracze, tacy jak Krynica Vitamin - podsumowuje Konrad Subda.  

Czytaj także: Polski producent napojów rozpycha się za granicą. Jest obecny od Niemiec po Afrykę 

Powstał potężny europejskim producent napojów private labels 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl