Prezes Krynicy Vitamin: nie ma barier w eksporcie. Są wyzwania
- W 2018 r. sprzedaliśmy za granicę 37 proc. produkcji napojów, w 2019 r. już 47 proc., a w 2020 roku wartość sprzedaży napojów za granicę przewyższyła sprzedaż na rynku polskim - mówi Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.

- Krynica Vitamin, która zajmuje się usługowym rozlewem napojów, poszerza współpracę eksportową oraz z sieciami handlowymi
- Wysyłka napojów kontenerami do Stanów Zjednoczonych czy Australii może trwać nawet 45 dni
- Zazwyczaj klienci przychodzą do spółki ze swoimi recepturami, ale coraz częściej to ona proponujemy im swoje własne
- Głównym kierunkiem eksportu są Niemcy, współpraca z niemieckimi kontrahentami układa się znakomicie. Natomiast w zeszłym roku – dzięki pozyskaniu dwóch kontrahentów na produkcję napojów energetycznych i hard seltzerów – weszliśmy na amerykański rynek, a od stycznia produkujemy napoje nawet na rynek australijski - mówi Piotr Czachorowski.
I dodaje, że ekspansja Krynicy Vitamin pokazuje, że nie ma barier w eksporcie. - Są wyzwania, a jednym z nich było wejście na rynek amerykański, który jest potężny, ale jednocześnie dość hermetyczny i wymagający. Wyzwaniem jest też logistyka transatlantycka, wysyłka napojów kontenerami do Stanów Zjednoczonych czy Australii. Taka dostawa od drzwi do drzwi może trwać nawet 45 dni - dodaje.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Krynica Vitamin a sieci handlowe
Współpracę z polskimi sieciami spółka rozwija w ramach kategorii energy drinków, wód smakowych, lemoniad, napojów CSD, zarówno w puszce, jak i w PET. - Ta skala z roku na rok rośnie, jesteśmy obecni zarówno w sieciach detalicznych, jak i hurtowych. Największe wzrosty mamy w napojach energetycznych, ale też reagujemy na wyzwania rynkowe, jak opłata cukrowa i proponujemy klientom pozycje z mniejszą ilością cukru, czy też wody smakowe bezcukrowe - mówi Piotr Czachorowski.
Potwierdza, że współpraca układa się dobrze - firma proponuje swoje receptury, ale równie często klienci zwracają się z propozycjami nowych smaków, a Krynica Vitamin na tej podstawie robi cały serwis, od receptury, po wprowadzenie do sieci handlowej.
- Naszą przewagą na rynku jest rozbudowana strefa copackingowa. Tworzymy zmiksowane opakowania zbiorcze, w różnych kombinacjach smakowych. Są to gotowe rozwiązania – od multipacków, po palety napojów w różnych smakach. To pozwala nam uelastycznić ofertę i tworzyć indywidualne konfiguracje. Przestrzeń w dyskoncie jest na wagę złota, a my tworzymy rozwiązania, wykorzystując dodatkową powierzchnię do ekspozycji, jednocześnie nie obciążając sklepowej półki - komentuje Piotr Czachorowski.
Współpraca przy innowacjach

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.