Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Napoje

Prezes Mokate: Rząd musi wspierać polskie firmy spożywcze w walce z nieuczciwą konkurencją w UE

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2017, 16:34
- Ciągle obecna przewaga kosztowa nie przeszkadza nam w rozwoju handlu międzynarodowego. Ale nie jest to jedyny czynnik naszego sukcesu. Mamy istotnie dużą grupę asortymentową, skalę działania, wielkość produkcji, nowoczesny park maszynowy, zaawansowane technologie i świetnych specjalistów. Myślę, że polska branża spożywcza nie ma się czego wstydzić - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate.
Prezes Mokate: Rząd musi wspierać polskie firmy spożywcze w walce z nieuczciwą konkurencją w UE
Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Dysponujemy ogromną przewagą technologiczną. Większość dużych przetwórców w branży spożywczej zainwestowała w swoje zakłady w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Są to najnowocześniejsze fabryki wybudowane zgodnie z najwyższymi standardami. Goszcząc zagraniczne delegacje niejednokrotnie słyszymy bardzo pochlebne opinie o najwyższych standardach polskich produktów i zakładów. Myślę że te czynniki determinują sukces polskiej żywności, w tym produktów Mokate, na rynkach eksportowych - komentuje Adam Mokrysz.

Jak podkreśla prezes Mokate, Polska jest obecnie ósmym, co do wielkości eksporterem produktów spożywczych-rolnych w Unii. W niektórych krajach budzi to obawy związane z ochroną własnych producentów żywności. - Stąd szereg działań, które niekoniecznie zgodne są z europejską ideą swobody przypływu towarów. Ideą, która przecież leży u podstaw wspólnego rynku. Raz po raz głośno jest o negatywnych kampaniach, które mają za zadanie deprecjonować jakość polskiej żywności. Do tego dochodzi szereg innych regulacji, jak choćby kwestie związane z wymogami specjalnego znakowania towarów eksportowych w niektórych krajach - dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!