Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem

To właśnie latem Polacy najchętniej sięgają po napoje energetyczne, a producenci kuszą sezonowymi promocjami. Najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października.

Producenci energy drinków liczą na wzrost sprzedaży latem
fot. shutterstock.com

Kategoria energy drinków dynamicznie rośnie, obecnie warta jest już 959 mln zł w ujęciu wartościowym (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie II 2015 – I 2016 w kategorii Energetyki), a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.

W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6 proc. w ujęciu wartościowym, 7,3 proc. wolumenowo oraz 13,2 proc. w sztukach (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska - jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Sklepy spożywcze, Stacje benzynowe), zmiana sprzedaży wartościowej, wolumenowej w litrach i ilościowej w sztukach, skumulowany okres
II 2015 – I 2016 vs skumulowany okres II 2014 – I 2015 w kategorii Energetyki.). Producenci oferują  coraz bardziej wyszukane warianty smakowe, energetyki z pogranicza innych kategorii, takich jak soki czy suplementy diety, napoje funkcjonalne oraz napoje z udziałem składników naturalnych.

W nadchodzącym szczycie sezonu firma FoodCare planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-Gine, która jak pokazują badania konsumenckie, ma w sobie duży potencjał rozwoju.

 –  W kategorii napojów energetycznych wciąż jest sporo miejsca na innowacje. Polska jest pod tym względem na początkowym etapie rozwoju. Wystarczy spojrzeć na Europę Zachodnią, gdzie rynek jest prawie trzykrotnie większy niż w Europie Wschodniej (1915 mln litrów vs 686 mln litrów – dane za 2015 r. źródło Canadean, GBF September 2015). Konkurencyjność wymaga od producentów ciągłego poszukiwania innowacji takich jak nowe warianty smakowe, oryginalne połączenia (np. energetyk
z sokiem, energetyk z lemoniadą) czy nawet wchodzenie w inne kategorie, takie jak batony czy gumy energetyzujące. Stopniowo te trendy pojawiają się również u nas, ale spektakularne zmiany jeszcze przed nami. W FoodCare obecnie pracujemy nad innowacyjnymi konceptami, które pozwolą konsumentowi na nowo zdefiniować słowo „energia” – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FoodCare RSS ALERT    /    Black RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    rynek energetyków RSS ALERT    /    napoje energetyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!