Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

Producenci herbaty wchodzą w kategorię napojów ice tea. Kto będzie kolejny?

Napoje typu ice tea od kilku sezonów cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród polskich konsumentów. Coraz więcej firm napojowych oraz producentów herbaty wchodzi w tę kategorię i wprowadza na rynek napoje sygnowane markami herbat. Firma Tata Global Beverages Polska, producent herbat Tetley i Vitax, potraktowała ten temat z nieco innej strony - sprzedaje herbaty "na zimno".

Producenci herbaty wchodzą w kategorię napojów ice tea. Kto będzie kolejny?
Fot. SIG Combibloc

Tata Global Beverages Polska nie komentuje planów wprowadzenia na rynek napojów typu ice tea sygnowanych markami Tetley lub Vitax. Monika Olkowska, odpowiedzialna za markę Tetley w Polsce, przypomina jednak, że w ciągu ostatniego roku, zarówno marka Tetley, jak i Vitax wprowadzały na rynek innowacyjne produkty, które spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem konsumentów.

- W okresie letnim w portfolio Vitax i Tetley pojawiły się herbaty ekspresowe "Teraz na zimno": innowacyjne herbaty czarne, zielone i owocowe, które przygotowuje się w zimnej wodzie uzyskując w ten sposób naturalny, zdrowy i orzeźwiający napój- tłumaczy Monika Olkowska.

Rynek mrożonej herbaty, który w ciągu kilku lat stał się odrębną kategorią wśród napojów, dziś rozwija się stabilnie. Liderami są Coca-Cola z marką Nestea Ice Tea oraz PepsiCo (Lipton Ice Tea). W 2012 r. o rynek postanowiły zawalczyć dwa duże przedsiębiorstwa: Maspex wprowadzając Tymbark Next oraz Grupa Kofola (Hoop), której Sara Lee, producent herbaty Pickwick, udzielił licencji na produkcję i dystrybucję produktów Pickwick Ice Tea. W tym roku do tego grona dołączyło m.in. Mokate wprowadzając na rynek Minutkę Ice Tea.

Jak tłumaczą eksperci, pozycji napojów ice tea sprzyja polski rynek herbat, który jest bardzo bogaty. Napary te są postrzegane jako bardzo zdrowe, a Polacy są w europejskiej czołówce pod względem spożycia. Wielu ekspertów twierdzi, że mrożone herbaty, które wchodzą na rynek pod marką znanej herbaty, mają większe szanse na osiągnięcie rynkowego sukcesu.

Kategoria ice tea może być także sposobem na podtrzymanie lub zwiększenie sprzedaży. Badania pokazują, że sprzedaż herbaty - przede wszystkim czarnej - maleje w Polsce od trzech lat. Jeśli już wybieramy herbatę, to zazwyczaj jest to tradycyjny czarny napar. Dodatkowo rośnie sprzedaż herbat ekonomicznych, które promują dyskonty.

Dlatego na rynku aż huczy od plotek, który z producentów sięgnie po ten kawałek rynkowego tortu. Tetley? Posti? W ubiegłym roku wiele mówiło się także o tym, że Robert Kamiński, były właściciel Kamisu, chce podbić rynek ice tea z marką herbat Irving, która została w portfelu przedsiębiorcy po sprzedaży firmy amerykańskiemu koncernowi McCormick. Jednak inwestor, ani przedstawiciele marki nie potwierdzają tej informacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Monika Olkowska RSS ALERT    /    Tetley RSS ALERT    /    Tata Global Beverages Polska RSS ALERT    /    Vitax RSS ALERT    /    Minutka RSS ALERT    /    Mokate RSS ALERT    /    ice tea RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT    /    herbata mrożona RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • lusitania 2018-08-29 22:23:51
    Ehh... a to wszystko aż się lepi od cukru... czy nie lepiej sok naturalny na orzeźwienie, np taki Rabenhorst? albo świeżo wyciskany z dodatkiem wody mineralnej chłodnej na upały? i więcej witamin i więcej energii.. a nie tona cukru...:///

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!