Tradycyjne media (bez internetu) zarobiły w okresie od stycznia do września br. na reklamach napojów gazowanych 238,1 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe). To 1,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji - ponad 164,1 mln zł. Było to jednak 4 proc. mniej niż rok temu. Firmy z tej branży zmniejszyły też wydatki na reklamę w radiu - o 23 proc. (do 2,4 mln zł) oraz w magazynach - o 28,4 proc. (do 8,5 mln zł).
Więcej wydali natomiast w dziennikach, na reklamę zewnętrzną, kinową i outdoorową. Niemal dziesięciokrotnie wzrosły ich wydatki w gazetach - z 105,7 tys. zł do 1,1 mln zł.
Nakłady na reklamę zewnętrzną były w pierwszych trzech kwartałach tego roku o 38 proc. wyższe (wyniosły 16,4 mln zł), na reklamę kinową wzrosły o 26,9 proc. - do 45,1 mln zł, a na indoor – o 21,8 proc, do 471,8 tys. zł.
Wśród producentów napojów gazowanych najwięcej na reklamy w mediach wciąż wydaje koncern Coca-Cola Poland Services. Na drugim miejscu jest Pepsi General Bottlers Polska z wydatkami w wysokości 86,1 mln zł (zwiększono je o 27,3 proc.). Na trzecim natomiast - firma Colian, producent oranżady Hellena, która zwiększyła wydatki o ponad 100 proc. - z 6,9 do 14,5 mln zł.
Więcej na www.wirtualnemedia.pl
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

komentarze (1)
Cos w tym jest. Do rych wod gazowanych malo, a naokolo smieciowe napoje do picia.
Odpowiedz