Rośnie dynamika sprzedaży herbat owocowych, zielonych i Earl Grey
- Choć na polskim rynku wciąż dominują herbaty czarne (łącznie z Earl Grey stanowią 67 proc. rynku w ujęciu ilościowym, 58 proc. w ujęciu wartościowym) to dynamika sprzedaży jest największa w mniejszych kategoriach typu herbaty owocowe, zielone czy Earl Grey – mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Ewa Spychała, Brand & Marketing Manager Ahmad Tea.

Jak zaznacza Ewa Spychała, w sezonie jesień/zima 2014/2015 mogliśmy zaobserwować wzrost zainteresowania herbatami najwyższego gatunku. Oznacza to, że konsumenci kupują coraz bardziej świadomie, czytają etykiety , a swoje decyzje zakupowe podejmują w oparciu o zdobyte informacje i rekomendacje.
- Rośnie liczba koneserów herbaty, dla których filiżanka ulubionego naparu na nowo staje się obowiązkowym elementem spotkań i wypoczynku w domowym zaciszu. Dla coraz większej liczby osób herbata jest także zdrową alternatywą dla innych napojów oraz elementem zdrowej, niskokalorycznej diety. Trendy te mają wpływ na strukturę rynku herbat – dodaje przedstawicielka marki Ahmad Tea.
Podaje, że w sezonie zimowym sprzedaż herbat Ahmad Tea London czarnych wzrosła wartościowo o 9 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem (tymczasem rynek polski odnotował spadek o 3,8 proc.), zielonych o 12 proc. (rynek polski odnotował wzrost o 4 proc.), a liściastych o 17 proc. (rynek polski odnotował spadek o 5 proc.).
- Nasza herbata towarzyszy im w różnych formach przez cały rok i z tego powodu nie notujemy w okresie wiosenno-letnim bardzo gwałtownych spadków sprzedaży.
Ponadto w okresie wiosennym marka uruchomiła kampanię internetową, którą realizuje w Internecie, m.in. w najpopularniejszych kanałach VoD.
Dystrybutorem marki Ahmad Tea w Polsce jest firma Levant. Inne brandy w w portfolio spółki to m.in.: Sandra (przetwory owocowe i warzywne), Sandrini (produkty kuchni śródziemnorskiej), Adriana, Siblou (ryby i owoce morza), Champion (dodatki do kawy i herbaty), Splendor (Owoce i warzywa w puszkach).


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.