Rośnie popularność soków i nektarów w opakowaniach plastikowych
- Autor: portalspozywczy.pl / PM
- Data: 23-01-2014, 15:47

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Jak podaje Barbara Groele, w roku 2011 liderem wśród opakowań do soków i nektarów był karton i jego pozycja wydała się być perspektywicznie niezagrożona (Polska - 67 proc., UE - 65 proc.). Drugą pozycję w UE zajmują butelki plastikowe (25 proc.), szklane - blisko 10 proc. W Polsce natomiast drugą pozycję zajmują butelki szklane (29 proc. w sokach i nektarach), a plastikowe - 4 proc. Tymczasem jeszcze w 2010 roku kartony w Polsce stanowiły 65,4 proc. opakowań soków i nektarów, butelki szklane - 34 proc. i na końcu butelki plastikowe - 0,6 proc.
- Zauważalna jest zmiana preferencji opakowaniowych polskich konsumentów. W przeciągu kilku lat zwiększyła się ilość opakowań plastikowych kosztem opakowań szklanych. W opakowaniach szklanych coraz więcej jest soków małych firm, ale wciąż jest to jeszcze niszowa produkcja. Również produkty sokownicze typu premium dużych firm również znajdują pewną niszę w opakowaniach szklanych - mówi Barbara Groele.
Jak dodaje, linie do rozlewu w technologii aseptycznej i tzw. barierowej do butelek PET są coraz bardziej dostępne cenowo dla producentów, dlatego możemy założyć, że ten segment soków będzie powoli wzrastał kosztem kartonów - komentuje Barbara Groele.
Ponadto - jak podkreśla Ewa Ostrowska, konsultantka branży opakowaniowej, z badań wynika, że konsumenci oczekują wygody, zarówno w transporcie jaki i użytkowaniu, więc jeśli mają do wyboru ten sam produkt podany w kartonie, szkle, czy w butelce PET - wybierają to ostatnie opakowanie.
Przykłady firm, które - obok opakowań kartonowych - używają butelek PET, to Hortex, Maspex, Coca-Cola (soki Cappy) czy Sokpol.
Jak podkreśla Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej, Grupa Maspex Wadowice, soki, nektary i napoje w opakowaniach plastikowych są bardzo silną stroną oferty marek Tymbark czy Kubuś z portfolio firmy. Wiąże się to głównie z atrybutem wygody i funkcjonalności.
komentarze (0)