Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Rynek energy drinków czeka na prawdziwe innowacje - wywiad z prezesem Krynica Vitamin

- Do tej pory znacząca część nowości rynkowych komunikowanych przez właścicieli marek energy drinków w Polsce jako innowacje, w rzeczywistości była wariantami smakowymi. Prawdziwych innowacji, takich jak napoje funkcjonalne czy napoje łączące kategorię napojów energetycznych z innymi kategoriami, było znacznie mniej - mówi w wywiadzie dla www.portalspozywczy.pl, Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin, która jest dużym usługowym producentem napojów.

Rynek energy drinków czeka na prawdziwe innowacje - wywiad z prezesem Krynica Vitamin
Piotr Czachorowski, prezes spółki Krynica Vitamin

Jak ocenia Pan miniony rok na rynku energy drinków w Polsce?

Trudno nam ocenić cały rynek energy drinków w Polsce - jesteśmy tylko producentem – to nasi klienci rywalizują swoimi markami na rynku, my widzimy tylko jego fragment. Z naszego punktu widzenia rynek rośnie wolumenowo, wartościowo już nieco mniej, jednakże rok rocznie jest to tendencja wzrostowa. Ostra rywalizacja pomiędzy liderami rynku skutkuje obniżaniem ceny półkowej w dłuższym okresie.

Czy 2016 r. będzie podobny?

Zakładamy, że tak. Rywalizacja pomiędzy liderami jak dotąd ogranicza się do rywalizacji ilością promocji z znaczącym obniżaniem ceny. Nadzieja w tym, że liderzy rozpoczną rywalizację wprowadzając nowe produkty. Zwiastunem może być pojawienie się trzech produktów Tiger. Wierzymy, że byłby to impuls do bardziej dynamicznego rozwoju kategorii.

Od czego jeszcze będzie zależeć sytuacja w tej kategorii?

Od kierunku, w którym będzie zmierzała rywalizacja pomiędzy liderami rynkowymi oraz od największych sieci detalicznych - czy będą zainteresowane, aby udostępnić swoje półki dla nowości, czy też raczej ograniczą się do promocji cenowych.

Czy kategoria energy drinków będzie ewoluować w segment napojów funkcjonalnych?

Rynek poszukuje możliwości rozwoju i pojawia się wiele nowych pomysłów (oryginalne wersje smakowe, napoje funkcjonalne, cross-kategorie), ale od idei do wdrożenia jest dość długa droga. Często euforia związana z nowymi pomysłami znika, gdy okaże się jak kosztowny jest to pomysł (gdzie koszt samego produktu jest znikomy w porównaniu do kosztów, jakie należy ponieść na organizację dystrybucji oraz wypromowanie nowego produktu). Jeśli nawet uda się wprowadzić nowość na rynek, to pojawia się pytanie, czy znajdzie akceptację w opinii konsumentów. Często nowatorskie produkty są meteorytami widocznymi przez jeden sezon i niestety kończą swój żywot nie mając szansy dotrzeć do potencjalnych konsumentów lub znajdują swoją niszę, która pozwala żyć, ale niestety nie daje możliwości rozwoju (wzrostu).

więcej informacji:

Piotr Czachorowski RSS ALERT    /    Krynica Vitamin RSS ALERT    /    energy drinki RSS ALERT    /    rynek napojów energetycznych RSS ALERT    /    innowacje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!