Rynek kawy ma ogromny potencjał do dalszego rozwoju

Według badań konsumenckich firmy Mintel przeprowadzonych w czerwcu 2014 roku kawa rozpuszczalna jest najpopularniejszym napojem wśród polskich konsumentów. 74 proc. ankietowanych przyznało, że piło ten rodzaj kawy w domu w ciągu ostatniego roku. Podobną deklarację, ale dotyczącą kawy mielonej, złożyło 63 proc. konsumentów. 37 proc. piło smakowe kawy instant (cappuccino, latte, mocha), 27 proc. - kawy w kapsułkach (Nespresso, Nescafe Dolce Gusto, Tassimo), 23 proc. - kawy ziarniste, a 19 proc. - schłodzone napoje kawowe ready-to drink.. Co ciekawe, jedynie 11 proc. konsumentów przyznało, że w ciągu ostatniego roku piło w domu kawę z cykorii, 9 proc. - spożywało kawę bezkofeinową. 8 proc. ankietowanych Polaków nie piło w ciągu ostatniego roku kawy, ani w domu, ani poza nim, a 1 proc. - piło jedynie poza domem.
Z powyższych danych wynika, że polski rynek kawy zmienia się. Rozwój i popularność segmentu kawiarnianego miał znaczący wpływ na strukturę rynku - konsumenci chcą powtórzyć swoje doświadczenia z tych lokali w domach. Stąd rośnie popularność ekspresów do kawy, w tym maszyn na tzw. kapsułki.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Z analiz firmy Mintel wynika, że ogólna konsumpcja kawy w Polsce to 2,8 kg na jednego mieszkańca rocznie, co jest stosunkowo niskim poziomem w porównaniu do innych rynków europejskich. Pozostawia to ogromne możliwości dla dalszych innowacji i rozwoju rynku.
Jedną z takich innowacji jest powstała w 2012 r. nowa subkategoria na rynku kawy - pełnoziarnistych kaw rozpuszczalnych. Za tę nowość odpowiada jeden z wiodących graczy - Mondelez Int. (dawniej Kraft Foods), który wprowadził na rynek Jacobs Kronung Millicano, czyli kawę będącą połączeniem kawy rozpuszczalnej z drobno zmielonym ziarnem kawy.
W 2014 roku pełnoziarnistą kawę rozpuszczalną Nescafe Gold Blend Barista wprowadziła na rynek także spółka Nestle Polska. Jednak podczas gdy firma Mondelez podkreśla w przekazach marketingowych, że jej produkt to nowy, lepszy sposób na błyskawiczne przygotowanie dobrej jakościowo kawy, Nescafe mówi o replikacji doświadczeń kawiarnianych. Spółka dostrzega stały trend popularności kawiarni i chce dać konsumentom możliwość przygotowania ich ulubionych napojów kawowych w bardzo prosty sposób w domu, bez konieczności inwestowania w dodatkowe urządzenia.
Z analizy firmy Mintel wynika więc, że niski poziom spożycia kawy w Polsce wskazuje na potencjał do dalszego rozwoju rynku. Sprzyja temu stała edukacja konsumentów w zakresie wiedzy o przygotowaniu tego napoju oraz rosnący segment kawiarniany. Co więcej ponad czterech na dziesięciu Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że najlepsza jakość jest ważnym czynnikiem przy wyborze kawy dla domu. To sprzyja rozwoju sprzedaży kaw premium. Ta informacja może być ważna dla producentów i detalistów w podjęciu decyzji o rozszerzeniu asortymentu półki z kawami premium. Także sieci kawiarni mają możliwość wprowadzenia do sprzedaży detalicznej mieszanek kawowych pod ich własnymi markamiw kategorii kaw premium.
Powiązane tematy:
-
casualowy piątek
Rynek kawy ma problemy z surowcem. Czy przez to zapłacimy więcej?
-
Czy kawy rzemieślnicze podbijają polski rynek? (WIDEO)
-
Lavazza podsumowała 2021 r. Ponad 100 mln euro zysku netto Grupy
-
Mondelez International wstrzymuje nowe inwestycje w Rosji
-
Milka wprowadza na rynek krem czekoladowy
-
Mondelez, wyniki finansowe za IV kwartał 2021 r. Pomimo spadku marż wzrosła sprzedaż
-
Mondelez znów przejmuje. Transakcja za 2 mld dolarów
-
PepsiCo na wojnie z detalistą. Niemiecka sieć nie chce podnieść cen
-
Milka wystartowała ze świąteczną kampanią
-
Polska trzecim co do wartości rynkiem ekspresów do kawy w Europie
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
komentarze (0)