• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek musi zaspokajać oczekiwania szybko rosnącej liczby świadomych konsumentów

Pojawienie się na rynku coraz większej ilości napojów oraz produktów funkcjonlanych nie jest trendem, a raczej odpowiedzią na trend związany ze stylem życia obserwowanym przez ostatnie lata - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie-Grupa PGU (producent Staropolanki i Wielkiej Pieniawy).

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2015, 12:21
Rynek musi zaspokajać oczekiwania szybko rosnącej liczby świadomych konsumentów
Bogdan Szladewski, wiceprezes zarządu, Uzdrowiska Kłodzkie-Grupa PGU

- Żyjemy coraz szybciej, mając coraz mniej czasu na celebrowanie posiłków i prawidłowy odpoczynek. Z drugiej strony mamy potrzebę zdrowego odżywiania, bycia fit, coraz częściej również uprawiania aktywności fizycznej. To wszystko składa się na fakt, że mając mało czasu, chcemy szybko i efektywnie zaspokoić łaknienie oraz uzupełnić brakujące minerały. Chcemy mieć też poczucie kontroli nad bilansem przyswajanych dziennie wartości odżywczych. Dlatego sięgamy często po suplementy diety i coraz częściej po żywność wzbogacaną - przyznaje Bogdan Szladewski.

Jak dodaje, w efekcie tylko 2 proc. Polaków uważa swoją dietę za niezdrową. - W tym kontekście trzeba przyznać, że „trend” przynosi duże korzyści dla społeczeństwa. Coraz więcej osób interesuje się pochodzeniem i składem jedzenia i napojów - mówi wiceprezes Uzdrowisk Kłodzkich.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

I przytacza badania, z których wynika, że aż 74 proc. kobiet i 58 proc. mężczyzn czyta w sklepie skład produktu, zanim włoży go do koszyka. Z kolei według badań TNS Polska ponad połowa Polaków ma dużą świadomość, jeśli chodzi o dzienne zapotrzebowanie na wartości odżywcze i odpowiednie uzupełnienie płynów. 60 proc. deklaruje, że stawia na zdrowy styl życia i racjonalne odżywianie. Przy tym znacznie większą wiedzę w tym zakresie wykazują osoby młode z lepszym wykształceniem – a to oznacza, że choć wciąż potrzebna nam edukacja żywieniowa, rynek musi zaspokajać oczekiwania błyskawicznie rosnącej liczby świadomych konsumentów.

Rośnie świadomość konsumentów, co - zdaniem Bogdana Szladewskiego - wynika z dużego nagłośnienia tematu zdrowego odżywiania się oraz doboru odpowiednich produktów.

- Nadal jesteśmy na początku drogi budowania rynku w tym obszarze. Mnogość przeróżnych produktów, coraz to nowych i coraz bardziej innowacyjnych nierzadko wprowadza chaos w komunikację z konsumentami, dlatego można przyjąć, że jeszcze dużo pracy przed producentami w zakresie przygotowywania optymalnych produktów, odpowiadających na potrzeby konsumentów. Zaś po stronie samych konsumentów dużo wysiłku aby efektywnie wybierać produkty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb - dodaje Szladewski.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!