Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Napoje

SodaStream odrzuca żądania międzynarodowego stowarzyszenia wody butelkowanej

Partner kampanii „zdrowa woda – prosto z kranu“ - SodaStream odrzuca żądanie zakazu rozpowszechniania reklamy jej produktu wystosowane przez międzynarodowe stowarzyszenie wody butelkowanej. Prezes SodaStream zapewnia, że firma będzie kontynuować walkę przeciwko karygodnemu stosowaniu groźnych dla środowiska plastikowych butelek.

SodaStream odrzuca żądania międzynarodowego stowarzyszenia wody butelkowanej
fot. shutterstock.com

Notowana na Nasdaq spółka SodaStream International Ltd. marka wody gazowanej oraz partner kampanii społecznej „Zdrowa woda – prosto z kranu” zainicjowanej przez Fundację KGM Progress, przechodzi do ofensywy w reakcji na wezwanie do zaprzestania bezprawnych praktyk, wystosowane przez Josepha K. Dossa, prezesa i głównego radcy prawnego Międzynarodowego Stowarzyszenia Wody Butelkowanej (IBWA), który od lat cieszy się dużymi wpływami w Waszyngtonie. Wezwanie nakazuje spółce SodaStream zaprzestania emisji spotu z jej nowej, przełomowej kampanii zatytułowanej „Hańba czy chwała” (z udziałem gwiazd Gry o Tron), która zaleca wykorzystywanie miejscowej wody z kranu do wytwarzania wody gazowanej w domu, zamiast używania wody w jednorazowych butelkach z plastiku. 

Czytaj: Gwiazdy "Gry o tron" zachęcają do picia wody z kranu (wideo)

Zdaniem przedstawicieli spółki SodaStream, ryzyka jakie przynosi środowisku produkcja butelek z tworzyw sztucznych są dobrze znane. W samych Stanach Zjednoczonych tylko 37 procent plastikowych opakowań na napoje podlega recyklingowi, co oznacza, że 52 miliardy plastikowych butelek rokrocznie wyrzucanych jest na wysypiska, w parkach, albo do oceanów. 

W piśmie do SodaStream IBWA sugeruje, że woda butelkowana jest bezpieczniejsza niż woda z kranu. Fakty - zdaniem spółki - są takie, że woda z kranu w Stanach Zjednoczonych uważana jest za jedną z najbezpieczniejszych i najczystszych na ziemi. 

- Nie pozwolimy, aby groźby IBWA nas powstrzymały od prób ratowania Ziemi – mówi Prezes SodaStream Daniel Birnbaum.

- IBWA, przedstawiciel wiodących producentów opakowań plastikowych takich jak Nestlé, największego na świecie producenta wody butelkowanej, jest niczym innym jak elitarną grupą podobnie myślących korporacyjnych sponsorów, dla których własne zyski są ważniejsze niż troska o naszą planetę. Nie wiem co jest bardziej obraźliwe: czy to, że duża organizacja korporacyjna uważa, że może uciszyć małą firmę, czy to, że przekaz, który chcą powstrzymać, mówi o prawdziwym zagrożeniu, jakim dla środowiska są plastikowe butelki. Ta zarabiająca krocie grupa, której zyski finansowe wynikają bezpośrednio z codziennej produkcji dwustu milionów butelek wody, chce nas uciszyć i powstrzymać od mówienia prawdy. Co gorsza, IBWA chce przekonać konsumentów , że jest coś nie tak z wysokiej jakości, wyśmienitą wodą z kranu, dostępną w większości amerykańskich domów. Prawdziwe i udokumentowane zagrożenie przed jakim stoimy to jednorazowe butelki z plastiku. Jeśli ktoś próbuje tu wprowadzić w błąd konsumentów, to jest to IBWA, a nie kampania SodaStream. Zatem odpowiedź brzmi: nie. Nie pozwolimy zakneblować sobie ust i nie pozwolimy się uciszyć - mówi Daniel Birnbaum.

Elementem kampanii “Hańba czy chwała” firmy SodaStream jest trzyminutowy spot i zintegrowana z nim kampania w mediach społecznościowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

SodaStream RSS ALERT    /    woda butelkowana RSS ALERT    /    woda z kranu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!