Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Spadek sprzedaży Kofoli w I kwartale

W pierwszym kwartale 2014 roku grupa Kofola odnotowała spadek w międzyrocznej sprzedaży o 4 proc., z 208 mln zł na 199,7 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc. do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA wzrósł o 17 proc. do blisko 22,9 mln zł.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2014, 09:30
Spadek sprzedaży Kofoli w I kwartale
Sprzedaż Kofoli w I kwartale 2014 była niższa niż przed rokiem

Na międzyroczny spadek sprzedaży miały wpływ przede wszystkim zmiany nastrojów konsumenckich i zmniejszony popyt na napoje na poszczególnych rynkach. - Według spółki AC Nielsen z punktu widzenia sprzedaży zajmujemy w Republice Czeskiej pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 14,5%, na Słowacji nasz udział w rynku wynosi 16%. Pomimo tego, iż w dalszym ciągu warunki panujące na rynku są bardzo niekorzystne, bardzo się cieszę, że Czesi i Słowacy wracają do tradycyjnych smaków i marek - mówi Jannis Samaras, dyrektor generalny 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Kofoli. - Nie oczekujemy, że warunki na rynku nagle ulegną jakieś fundamentalnej zmianie i dlatego nasza strategia pozostaje taka sama - koncentrujemy się na innowacyjności i poszukiwaniu dalszych możliwości rozwoju - dodał.

Fakt, iż Kofola jest zainteresowana rozwojem, potwierdziła niedawno informacja o jej udziale w przetargu na zakup słoweńskiej spółki Radenska d. d., producenta wody mineralnej Radenska. Dzięki temu Kofola chce rozszerzyć portfolio tradycyjnych lokalnych marek o wodę mineralną Radenska.
W pierwszym kwartale Kofola inwestowała w przygotowania i uruchamianie kilku nowych produktów przeznaczonych na sezon letni. Również i w tym roku w markach Rajec, Jupík, Jupí i Bublimo wprowadzone zostaną nowe smaki i formaty. 

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kamera 2014-05-12 18:31:46

    Hoop cola jest niesmaczna tak samo jak jej stonkowa wersja nie ma polotu do czeskiej kofoli

    Odpowiedz
  • Hawk 2014-05-12 18:54:01

    A jak się ma strateg Grupy Martin Mateas ?:) Czyja to teraz wina Panie Martin :)? W Polsce spadek o ponad 12% !!!

    Odpowiedz
  • Były pracownik 2014-05-13 07:06:35

    Kadry menedżerskiej jak zawsze podkreślał \"trzeba podejmować jakieś decyzje\" tylko nie ma juz kogo zwalniać musiałby w końcu sam złożyć papiery ale przykuty jest do stołka jak Dyzma :) po serii porażek zwolnili w końcu dyrektora marketingu wszechczasow który rozkładał spółkę hoop na łopatki nie czując ani rynku ani konsumentów :) ciagle wymieniane sprzedaży nic nie dawało ! Fakt jest taki ze nie ma ludzi z wizja i haryzma oprocz Jannisa ale on sam całego biznesu nie pociągnie ...

    Odpowiedz
  • sakul 2014-05-30 19:10:15

    ta firam juz dawno powinna upasc chocby ze wzgledu na traktowanie ludzi, działsprzedazy dramat , menagment dramat , marketing dramat, a sama firma to komedia ot co.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!