Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane

- Statystyczny Polak z pewnością sięgnie po herbatę czarną. Stanowi ona łącznie z Earl Grey 67 proc. rynku w ujęciu ilościowym i 58 proc. w ujęciu wartościowym - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Ewa Spychała, Marketing Manager, Levant Foods Sp. z o.o. (dystrybutor marki Ahmad Tea).

Statystyczny Polak sięgnie w tym sezonie po herbaty czarne oraz aromatyzowane
Czarna herbata nadal liderem rynku; fot. Fotolia

Jednak - jak komentuje Ewa Spychała, herbata czarna straciła na znaczeniu w ostatnim roku (spadek o 3,8 proc.). Herbata zielona, a także wszelkie mieszanki ziołowe cieszą się natomiast coraz większym powodzeniem wśród konsumentów.

- Herbata zielona na rynku polskim odnotowała wzrost na poziomie 4 proc. w ub.r. Ahmad Tea London odnotował natomiast 12-proc. wzrost tej kategorii. Świadczyć to może o zmianie dotychczasowych nawyków konsumpcyjnych Polaków, zgodnie z popularnym w ostatnim czasie trendem na zdrowe odżywanie. Sądzimy jednak, że polskie zamiłowanie do czarnej herbaty w dłuższej perspektywie bardzo się nie zmieni. W końcu pod względem smakoszy tego napoju jesteśmy w ścisłej czołówce - komentuje Marketing Manager, Levant Foods.

W sezonie zimowym 2014/2015 sprzedaż herbat Ahmad Tea London czarnych wzrosła wartościowo o 9 proc. w porównaniu z zeszłym rokiem. W tym roku marka spodziewa się podobnego wzrostu.

- Oprócz herbat czarnych w sezonie jesienno-zimowym szczególnym zainteresowaniem cieszą się herbaty aromatyzowane z takimi dodatkami jak np. cynamon, malina czy wanilia. To zdecydowane hity na okres jesienno-zimowy z linii herbat czarnych aromatyzowanych. Wzrost ich sprzedaży nie jest jednak tak gwałtowny jak w przypadku czystych herbat czarnych, ponieważ latem nasze herbaty aromatyzowane doskonale nadają się do podawania w formie schłodzonej i są bardzo chętnie wykorzystywane w ten sposób przez konsumentów - dodaje Ewa Spychała.

W sezonie jesienno-zimowym Ahmad Tea stawia większy nacisk na promocję herbat aromatyzowanych. - Prowadzimy działania w mediach, które mają na celu edukowanie w kwestii pozytywnych właściwości tych mieszanek. Pracujemy także nad nową odsłoną oferty świątecznej, która będzie dostępna w sprzedaży od listopada - dodaje przedstawicielka marki.

Dystrybutorem marki Ahmad Tea w Polsce jest firma Levant. Inne brandy w w portfolio spółki to m.in.: Sandra (przetwory owocowe i warzywne), Sandrini (produkty kuchni śródziemnorskiej), Adriana, Siblou (ryby i owoce morza), Champion (dodatki do kawy i herbaty), Splendor (Owoce i warzywa w puszkach).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ewa Spychała RSS ALERT    /    rynek herbaty RSS ALERT    /    herbata czarna RSS ALERT    /    Ahmad Tea RSS ALERT    /    herbata zielona RSS ALERT    /    PHW Levant RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Koralion 2015-09-23 09:10:22
    To sie zaliczam do kategorii statystyczny polak, bo pije codziennie czarna herbate z teekanne. Niestety robi sie chlodniej to trzeba pic cieple napoje na rozgrzanie, u mnie w mieszkaniu dalej nie grzeja to juz jest zimno na maksa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!