Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Światowy Dzień Wody – w 2015 r. Polacy wypili 131 litrów wody na głowę

W 2015 r. statystyczny Polak wypił 131 litrów wody butelkowanej. To o 4,6 litra więcej niż w 2014 roku (dane Zenith, konsumpcja wody per capita, 2015), ale wciąż za mało wobec spożycia zalecanego przez dietetyków.

Tylko 41 proc. kobiet i 22 proc. mężczyzn w Polsce pije rekomendowaną ilość wody, czyli dziennie 2 litry wody pochodzącej z różnych źródeł (TNS Polska, 2014).

Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów, bez którego nie istnieje życie i bez którego nie byłaby możliwa produkcja żywności. Jest także podstawowym składnikiem zbilansowanego odżywiania. Jej zasoby od lat maleją. Według danych 2030 Water Resources Group globalne zużycie wody przez przemysł, rolnictwo i społeczeństwa do roku 2030 roku może przewyższyć jej podaż nawet o 40 proc.

 Jako największy na świecie producent żywności i napojów, Nestlé może wnieść znaczący wkład w oszczędność wody nie tylko w swoich fabrykach, ale także w całym łańcuchu dostaw. Dlatego od lat działa w tym temacie, a ograniczanie zużycia wody w produkcji jest jednym z globalnych priorytetów firmy, realizowanym w każdej fabryce i jednostce Nestlé na całym świecie.

Od 2005 do 2015 roku firma ograniczyła aż o 41% bezpośredni pobór wody niezbędny do wytworzenia każdej tony swojej globalnej produkcji. W Polsce w ciągu 5 lat od 2009 do 2013 roku tylko w czterech zakładach Nestlé w Rzeszowie, Kaliszu, Kargowej i Namysłowie zredukowano zużycie wody na tonę produkcji o 20%. Wiązało się to z licznymi inwestycjami, usprawnieniami i projektami realizowanymi w fabrykach. Cel na lata 2014 – 2016 to dalsza redukcja zużycia wody na tonę produkcji w spółkach Nestlé w Polsce na poziomie 1–2% rocznie.

W kwestii świadomości Polaków na temat zalecanego spożycia wody wciąż wiele pozostaje do zrobienia, dlatego w ramach Światowego Dnia Wody wolontariusze Nestle prowadzą w szkołach podstawowych lekcje o wodzie. W czasie spotkań z uczniami starają się w formie zabawy zainteresować dzieci tematem odpowiedniego nawodnienia organizmu i oszczędzania wody. Dzięki akcji docierają corocznie kilkudziesięciu szkół  podstawowych w całym kraju. Dodatkowo w  Nałęczowie, czyli tam, gdzie Nestlé Waters butelkuje wodę, dzieci i młodzież z okolicznych szkół zapraszane są do zwiedzenia fabryki i przekonania się na własne oczy, jak woda trafia do butelek.

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów 

i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Nestle RSS ALERT    /    woda RSS ALERT    /    Światowy Dzień Wody RSS ALERT    /    spożycie wody RSS ALERT    /    napoje RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.229
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!