Nie jest to zaskoczeniem, gdyż Unilever i Herbapol już od jakiegoś czasu zajmują podium w rynkowym zestawieniu największych marek rynku herbat w Polsce. Euromonitor nie podaje jednak szczegółowo udziałów rynkowych tych marek czy firm - jedynie pozycję na tle konkurencji w 2013 roku. Nie dzieli również rynku na segmenty - podaje ogólne dane rynkowe.

Kolejne miejsca w zestawieniu największych marek herbacianych zajmuje Tata Global Beverages. Na czwartym i piątym miejscu znalazły się odpowiednio marki Vitax i Tetley.

Szóstą pozycję ma Posti, siódmą - Dilmah, a ósmą - Teekanne. Na dziewiątym miejscy znalazła się druga marka herbat Herbapolu, czyli Big-Active (poprzednio Bio-Active), która została przejęta przez lubelską spółkę w 2011 roku. Zestawienie Top 10 na rynku herbat zamyka Minutka z portfolio Mokate.

Z analiz Euromonitr International wynika, że rynek herbaty w 2013 roku przekroczył wartość 2 mld zł i osiągnął 2,1 mld zł sprzedaży ogółem. Polska znajduje się na czwartym miejscu w Europie pod względem spożycia herbaty - z wynikiem 1 kg herbaty rocznie na osobę.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl