Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Trwa kampania edukacyjna "ABC Dobrego Magazynowania"

Zakończył się pierwszy etap kampanii edukacyjnej „ABC Dobrego Magazynowania”, realizowanej przez Polską Federację Producentów Żywności pod patronatem Głównego Inspektora Sanitarnego. Specjalnie wyprodukowane plakaty informacyjne, przedstawiające 10 zasad prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód, trafiły do 15 014 wytypowanych małej i średniej wielkości sklepów na terenie całej Polski.
  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-09-2015, 13:25

Punkty handlowe, które zostały wybrane do dystrybucji plakatu informacyjnego, charakteryzują się odpowiednio dużym udziałem napojów, soków i wód w ogólnym asortymencie sprzedaży. Z racji dogodnej lokalizacji bądź tradycji na rynku, cieszą się też popularnością wśród klientów, zwłaszcza
w społecznościach lokalnych.

- Każdy wytypowany do udziału w kampanii sklep otrzymał atrakcyjny wizualnie plakat w jasny sposób pokazujący zasady prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód. Pracownicy sklepów zostali także poproszeni o umieszczenie tych plakatów w miejscach przechowywania produktów spożywczych tak, aby informacje zawarte na plakacie stały się łatwo dostępną „ściągawką” – powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny PFPŻ.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- W upałach i silnym słońcu, których niedawno wszyscy doświadczaliśmy, prawidłowe przechowywanie produktów spożywczych ma szczególne znaczenie. Tym cenniejsza stała się kampania edukacyjna ze strony producentów żywności, kładąca nacisk m.in. na niewystawianie napojów, soków i wód na promienie słoneczne i na unikanie przegrzania tych produktów – powiedział Jan Bondar, Rzecznik Prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Obecnie, po zrealizowaniu dystrybucji materiałów do mniejszych punktów handlowych, PFPŻ ZP przygotowuje się do kolejnego etapu kampanii, który skierowany będzie do sklepów wielkopowierzchniowych (sieci handlowych) oraz sieci stacji benzynowych. Dla takich adresatów przygotowany został film instruktażowy, przedstawiający praktyczne zastosowanie zasad prawidłowego magazynowania i ekspozycji napojów, soków i wód.

Podstawą wszystkich działań edukacyjnych kampanii jest poradnik Dobrych Praktyk Magazynowania oraz Ekspozycji Napojów, Wód i Soków, opracowany przez PFPŻ ZP i zatwierdzony przez GIS. Kodyfikuje on 10 kluczowych zasad zalecanych przez producentów, uwzględniając obowiązujące przepisy prawne i bezpieczne standardy rynkowe. Zasady te to:

1. Sprawdzenie jakości produktów i ich opakowania podczas dostawy,

2. Przechowywanie produktów w chłodnym i suchym miejscu, unikanie przegrzania lub przemrożenia,

3. Unikanie promieni słonecznych i zakaz długotrwałej ekspozycji napojów, wód i soków na promienie UV,

4. Zachowanie należytych odstępów od ścian i nie składowanie produktów na podłodze,

5. Składowanie napojów, wód i soków z dala od innych produktów wydzielających intensywne zapachy, np. proszków do prania lub karmy dla zwierząt

6. Rotacja produktów wg reguły FEFO („first expire – first out”),

7. Przestrzeganie terminów przydatności do spożycia i usuwanie z miejsca sprzedaży produktów przeterminowanych,

8. Przestrzeganie bezpiecznej wysokości składowania,

9. Zabezpieczenie produktów przed kurzem, pyłem, insektami i gryzoniami,

10. Zakaz wysyłki lub sprzedaży produktów uszkodzonych, o podejrzanej jakości, przeterminowanych lub zwróconych w ramach reklamacji.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!