Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

W pandemii pojawiły się nowe trendy na rynku kawy

– W pandemii rynek kawy był świadkiem rozwoju nowych trendów, które realnie wpłynęły na cały segment żywności i napojów – powiedział Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager w Lavazza.

W pandemii pojawiły się nowe trendy na rynku kawy
Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager w Lavazza / fot. materiały prasowe

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2021, 10:37

Portalspozywczy.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek kawy na świecie, w tym we Włoszech, skąd pochodzi marka Lavazza?

Marco Barbieri, Poland Country Sales Manager w Lavazza: Rok 2020 był wyzwaniem dla całego świata. Pandemia koronawirusa miała wpływ na wszystkie sektory gospodarki, rewolucjonizując styl życia i nawyki: rynek kawy był świadkiem rozwoju nowych trendów, które realnie wpłynęły na cały segment żywności i napojów. Wielu Włochów rozpoczyna dzień od klasycznego espresso w lokalnej kawiarni. Pandemia odebrała nam tę możliwość, dlatego wrosło spożycie kawy w domach. Pomimo narzuconego dystansu, wszyscy zyskaliśmy większą świadomość wagi jedności i wzajemnego wsparcia. Tym duchem kierują się zarówno firmy, jak i ludzie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jaka jest strategia działania marki w 2021 roku na polskim rynku?

Polska jest strategicznym rynkiem dla Lavazzy. Istotną część naszych działań, kierując się wrodzoną pasją do pracy, ludzi i produktów, skupiamy na kluczowym dla marki sektorze gastronomicznym. Chcemy, by nasza kawa była dostępna w najlepszych hotelach i restauracjach. Sprzedaż detaliczna z kolei ma największy wpływ na pozycję Lavazzy w kraju i jej wyniki sprzedażowe. 

Jak oceniają Państwo Polskę pod kątem kawy?

Picie kawy jest powszechnym nawykiem w Polsce (średnio 3 kawy dziennie). Lavazza będąca synonimem włoskości i wysokiej jakości, jest powszechnie ceniona w kraju zarówno ze względu na swoje produkty, jak i aktywacje na poziomie globalnym i lokalnym.

Mówiąc jeszcze o strategii marki, czy planują Państwo w tym roku wprowadzenie nowych produktów do portfolio marki?

Jeśli chodzi o premiery, Lavazza ma w planach nowości zarówno w sektorze gastronomicznym, jak i sprzedaży detalicznej, przede wszystkim w zakresie produktów wytwarzanych w zrównoważony sposób: z troską o ich bezpośrednich twórców i terytoria, z których pochodzą W ciągu roku pojawią się również nowości w innych kategoriach.

Oprócz tego inwestycje w marketing i komunikację nadal będą stanowić kluczowy filar naszej strategii, wspierając nas w byciu blisko naszych konsumentów. W okresie wielkanocnym skupiamy się głównie na naszym kluczowym produkcie - Lavazza Qualità Oro, wspieranej przez wielokanałowe działania reklamowe: m.in. spoty telewizyjne w ramach słynnej kampanii „Więcej niż włoska kawa” (More than Italian) oraz kampanię cyfrową.

Czytaj więcej w strefie premium: Polska strategicznym rynkiem dla Lavazzy (wywiad)

Zacznij sprzedawać produkty spożywcze w sieci - wypróbuj serwis Giełda Rolna

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marco Barbieri RSS ALERT    /    Lavazza RSS ALERT    /    kawa RSS ALERT    /    rynek kawy RSS ALERT    /    rynek kawy w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!