Więcej reklam napojów w gazetach, a mniej w radiu. Coca-Cola liderem
- Autor: Wirtualnemedia
- Data: 01-08-2017, 08:29

W okresie od stycznia do maja br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 121,1 mln zł, czyli 9,2 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto).
Zdecydowana większość ich budżetów - 79,2 mln zł, po wzroście w skali roku o 9,2 proc. - trafiła do telewizji. Drugim najczęściej wybieranym do promocji napojów gazowanych medium były kina. Reklamy w nich kosztowały 25,2 mln zł, czyli 5,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Trzecią najpopularniejszą pod względem wydatków producentów w tej kategorii była reklama outdoorowa. Na nią przeznaczono w tym roku 8,5 mln zł, czyli 36,5 proc. więcej niż rok temu. W pierwszych pięciu miesiącach br. znacząco wzrosło zainteresowanie producentów napojów gazowanych reklamą w dziennikach oraz indoorze. Ich wydatki w gazetach wzrosły w skali roku o 570,8 proc. - z 41,2 tys. zł do 276,1 tys. zł, a na indoor - o 105,6 proc., z 95,2 do 195,7 tys. zł. O 73,8 proc. wzrosły też wydatki na reklamy w magazynach - do 7,7 mln zł. Wzrosty w tych kanałach komunikacji możliwe były dzięki m.in. ograniczeniu nakładów na reklamę radiową - rozgłośnie na reklamach napojów gazowanych w omawianym okresie zarobiły 97,7 proc. mniej niż rok temu. Było to jedynie 24,1 tys. zł wobec 1 mln zł w analogicznym okresie ub.r.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Największym reklamodawcą w kategorii napojów gazowanych był w omawianym okresie koncern Coca-Cola Poland Services, który w tym roku wydał w mediach tradycyjnych 76,7 mln zł, czyli 19 proc. więcej niż rok temu. Druga pod tym względem firma - Pepsi-Cola General Bottlers Polska - przeznaczyła na reklamy swoich marek 21,7 mln zł (38,6 proc. mniej niż rok temu), zaś trzeci na podium Colian zwiększył wydatki o 15 proc., do 8,6 mln zł. W zestawieniu pięciu największych pod względem wydatków reklamowych producentów napojów gazowanych znalazły się jeszcze firmy Hoop Polska z wydatkami w kwocie blisko 6 mln zł i Zbyszko Company, który wydał 5,8 mln zł (292,2 proc. więcej niż rok temu).
Około połowy wydatków reklamowych producentów napojów gazowanych stanowiły w omawianym okresie wydatki na reklamę marki Coca-Cola (Coca-Cola Poland). Było to 60,9 mln zł (0,4 proc. mniej niż rok wcześniej). Trzykrotnie mniej kosztowały z kolei reklamy marki Pepsi (PepsiCo) – jej producent w tym roku zmniejszył wydatki w porównaniu z rokiem ub. o 30,3 proc, z 28,1 do 19,6 mln zł.
Całość na wirtualnemedia.pl
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
PepsiCo zamieniło byłą siedzibę w hotel dla Ukraińców
-
Chiński rząd i kradzież technologii Coca-Coli. Kobieta skazana na 14 lat więzienia
-
Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek. Negocjacje z producentem trwają już pół roku
-
Rosjanie podrabiają produkty Coca-Coli. CoolCola, Fancy i Street mają być lepsze niż oryginał
-
Rosjanie ruszyli z produkcją podrabianej coli. Komi Cola podbije rynek?
-
Elon Musk znów na zakupach? Poinformował, że zamierza kupić Coca-Colę
-
Konkurent o Bakallandzie i Purelli: Przemyślany ruch, który może dużo zmienić
-
Napojowi giganci wstrzymują sprzedaż w Rosji. "Nasze serca są z Ukrainą"
-
Miliardy rubli płynące do Rosji. Te koncerny wydawały krocie na reklamę
-
Ukraińskie sieci wycofują produkty Coca-Coli
- Mleczarnia z Ciechanowa kupiła zakład w Ozorkowie
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
komentarze (2)
Czy to cos pomoze? przeciez to sie nie sprzedaje tak dobrze jak przed laty.
OdpowiedzCoca Cola wydaje na reklamce Sprite a chcialem ostatnio kupic sprite u mnie w sklepie pod blokiem i zamiast spritu w lodowce coca coli byly do polowy piwa i reszta różnych napoi :) wiec byłem zuszony kupic Radlera ( nie załuje :) ). Swoją drogą dziwne że wydają tyle na reklamę a nawet nie można kupic tego produktu a druga sprawa to ze w swoich lodowkach pozwalaja na taki syf.
Odpowiedz