Wielka Brytania rozważa zakaz sprzedaży energetyków nastolatkom
- Autor: PAP
- Data: 30-08-2018, 15:52

Zgodnie z rządową propozycją, zakaz objąłby wszystkie napoje, które zawierają ponad 150 miligramów kofeiny na litr, w tym wszystkie najpopularniejsze marki jak Red Bull i Monster.
Wśród pytań, na które rząd poszukuje odpowiedzi, jest m.in. ustalenie tego, czy nowe przepisy powinny ograniczać możliwość zakupu tych napojów przez dzieci do 16 czy 18 roku życia, a także, czy powinien obejmować wszystkie metody dystrybucji. Obecnie sprzedaż napojów energetycznych niepełnoletnim jest zabroniona w dużych supermarketach, które dobrowolnie dołączyły do rządowego programu, ale często można je kupić w mniejszych sklepach lub w maszynach z napojami.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Według oficjalnych danych, tzw. "energetyki" regularnie pije nawet ponad dwie trzecie brytyjskich nastolatków pomiędzy 10 a 17 rokiem życia oraz nawet co czwarte dziecko pomiędzy szóstym a dziewiątym rokiem życia.
W rządowym komunikacie zastrzeżono, że te napoje zawierają średnio ponad 60 proc. więcej kalorii i 65 proc. więcej cukru niż normalne napoje bezalkoholowe, a także znacznie więcej kofeiny: 250-mililitrowa puszka zawiera zazwyczaj około 80 miligramów pobudzającej substancji, czyli tyle samo, co trzy puszki Coca Coli.
"Otyłość dzieci jest jednym z największych wyzwań zdrowotnych, z jakim się mierzy ten kraj i dlatego podejmujemy istotne działania na rzecz zmniejszenia liczby cukru konsumowanego przez młodych ludzi, aby pomóc ich rodzinom w podejmowaniu zdrowszych wyborów (żywieniowych)" - powiedziała brytyjska premier Theresa May.
Z kolei wiceminister zdrowia odpowiedzialny za zdrowie publiczne Steve Brine zastrzegł, że brytyjscy nastolatkowie spożywają ponad 50 proc. więcej napojów energetycznych niż ich rówieśnicy w kontynentalnej Europie, a nauczyciele często skarżą się na konsekwencje tego dla systemu nauczania i zachowania w klasie.
Kwestia wprowadzenia zakazu była wielokrotnie podnoszona przez aktywistów na rzecz zdrowego odżywania, w tym brytyjskiego kucharza telewizyjnego Jamiego Olivera.
Według firmy analitycznej Mintel, pomiędzy 2012 a 2017 rokiem wartość rynku napojów energetycznych wzrosła o 19 proc. W 2017 roku Brytyjczycy wydali na te produkty łącznie ok. 1,6 miliarda funtów.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Tiger wchodzi w świat NFT
-
Frugo kończy 25 lat. Jak dziś radzi sobie kultowa marka?
-
FoodCare: Chcemy zbudować od nowa pozycję Frugo
-
casualowy piątek
Czy Frugo może być kultowe dla współczesnej młodzieży?
-
Rosną ceny energetyków. Najdrożej w sieciach cash&carry i w dyskontach
-
Proces Jamie Olivera i McDonald's - jak powstał ten fake news?
-
Wiceminister: Podatek cukrowy nie wpłynął na sprzedaż energetyków
-
Holandia: Napoje energetyczne tylko dla pełnoletnich?
-
5 kluczowych trendów na globalnym rynku napojowym
-
Red Bull z nową siedzibą w Warszawie
komentarze (0)