Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Napoje

Właściciel Tłoczni Maurer: Mam sporo pomysłów na upłynnianie owoców i warzyw

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2014, 14:50
- Staram się dywersyfikować portfolio. Mam jeszcze sporo pomysłów na przetwórstwo i upłynnianie owoców i warzyw. Nie mogę na razie zdradzić tych idei, ale powiem tylko, że z owoców można stworzyć jeszcze wiele interesujących produktów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Maurer, właściciel PPUH Tłocznia Maurer.
Właściciel Tłoczni Maurer: Mam sporo pomysłów na upłynnianie owoców i warzyw
Krzysztof Maurer, właściciel PPUH Tłocznia Maurer

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jakie produkty znajdują się w portfolio firmy Tłocznia Maurer i gdzie można je nabyć?

Produkuję naturalne mętne soki, wina owocowe, destylaty owocowe oraz cydr, który znajduje się w naszym portfolio od 2013 roku. Ten ostatni produkt zyskał kontrowersyjną nazwę "Jabcok".

Z racji tego, że produkty te sprzedawane są w wielu smakach i rodzajach opakowań, łącznie nasza firma posiada ponad 150 indeksów. Samych soków tłoczymy ponad 20 wariantów smakowych.

Soki owocowe rozlewamy do butelek o pojemności 0,3 l; 0,7 l oraz do pięciolitrowych opakowań typu bag-in-box. Jestem prekursorem tego typu opakowań dla soków na polskim rynku. Obecnie wiele firm mnie naśladuje. Jednak z racji tego, że konsument stara się kupić produkt jak najtaniej, wiele producentów dostarcza je jedynie w 5-litrowym opakowaniu foliowym, bez kartonika. To powoduje, że niektóre ulegają uszkodzeniom w takcie transportu i sok psuje się. Takie działania wpływają na negatywne postrzeganie wszystkich produktów tego typu.

Nasze produkty można kupić w sklepach z tradycyjną, regionalną żywnością. Powstaje wiele takich stoisk. Ponadto przy zakładzie funkcjonuje sklep firmowy, w którym można nabyć pełną ofertę naszych produktów.

Sprzedajemy też produkty w sieciach handlowych, głównie takich, które nie patrzą tylko na cenę, ale na jakość produktów (np. Alma Market, Intermarche, Carrefour). Miewam rozmowy z sieciami, które oczekują niższych cen - nawet kosztem niższej jakości produktu. A ja nie chcę psuć marki tylko po to, aby wchodzić do sieci za wszelką cenę.

- Czy sprzedaje Pan produkty za granicą?


Tak, głównie soki. Eksport to około 25 proc. obrotów firmy. Wysyłamy je do Wielkiej Brytanii, krajów Beneluksu, Czech.

Nie mam parcia na nowe rynki zbytu. Wolałbym, aby Polacy docenili rodzime produkty i bardziej zwracali uwagę na to, co "nasze". Targi i zagraniczne wystawy służą mi bardziej po to, aby udowodnić polskim odbiorcom, że moje produkty nie są złe, skoro możemy się znaleźć na dużych międzynarodowych imprezach. Bo nie jeżdżą tam producenci, którzy mają w portfolio kiepskie produkty.

- Czy firmy i grupy producenckie, które masowo ruszyły z produkcją mętnych soków w 5-litrowych opakowaniach, psują ten rodzący się rynek tłoczonych soków?

Po części tak. Już nie raz komunikowałem, że trzeba wprowadzić dobrą politykę cenową tych produktów. Niestety nie wszyscy to rozumieją. Wiele firm nie produkuje soków naturalnie, np. tłoczą jabłko, ale inne domieszki smakowe powstają z koncentratów owocowych lub aromatów. Ale główną bolączką jest polityka cenowa - naturalny sok nie może być tańszy niż "farbowana woda". A do tego właśnie dochodzi.

Większość takich producentów nie zdaje sobie sprawy, że prowadząc taką politykę cenową, podcinają gałąź, na której siedzą.

Aby uchronić się przed tym zjawiskiem, staram się dywersyfikować portfolio. Mam jeszcze sporo pomysłów na przetwórstwo oraz upłynnianie owoców i warzyw. Nie mogę na razie zdradzić tych idei, ale powiem tylko, że z owoców można stworzyć jeszcze wiele interesujących produktów.

Irytuje mnie, że te wszystkie nowe podmioty nie mają swoich innowacyjnych pomysłów i robią właściwie te same produkty.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!