Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

strefa premium

Za kilka lat Polacy będą pić zupełnie inną kawę?

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2013, 13:14
- W ciągu najbliższych lat konsumpcja kawy może utrzymać tendencję wzrostową, zarówno w największych segmentach: kawy mielonej oraz rozpuszczalnej, jak i w segmencie kawy porcjowanej i ziarnistej, dla których zakłada się największą dynamikę wzrostu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Żelisław Suchner, brand manager marki Tassimo.
Za kilka lat Polacy będą pić zupełnie inną kawę?
Fot. Segafredo Zanetti Poland

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Prognozy dotyczące polskiego rynku kawy wydają się być optymistyczne. Analitycy Euromonitor Int. podają, że choć wielkość sprzedaży kawy wydaje się zbliżać do punktu nasycenia, wartość nadal wróży możliwości rozwoju. Ich zdaniem, spodziewane jest dalsze rozprzestrzenianie się kultury picia kawy. Wzrost ma być także związany z przewidywanym wzrostem liczby konsumentów poszukujących marek premium i innowacyjnych rozwiązań, takich jak ekspresy do kawy, kapsułki czy rozwój rynku kawiarnianego.

Polski rynek kawy powoli równa do Europy Zachodniej. Według ostatnich danych Euromonitora na zachodzie Europy rynek porcjowanej kawy zanotował 20-procentowy wzrost w ostatnich kilku latach, a w 2016 roku może wynieść jedną trzecią całego rynku kawy. W 2012 roku na całym świecie producenci porcjowanej kawy zarobili w sumie 8 mld dolarów - w samej Europie aż 5,1 mld dolarów.

- W Polsce te wzrosty są nawet dwukrotnie wyższe, ponieważ Polacy polubili proste i wygodne w użyciu ekspresy kapsułkowe. Niemniej jednak rynek kawy rozpuszczalnej i mielonej jest tak duży, że udział kapsułek stanowi tylko kilka procent w całej sprzedaży kawy i to szybko się nie zmieni - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Darek Rompa, Country Business Manager, 
Nespresso.

Podobnego zdania jest Żelisław Suchner, który prognozuje dalszy rozwój rynku kaw porcjowanych w Polsce, aczkolwiek - jego zdaniem - w ciągu trzech lat nie można spodziewać się tak wysokiego udziału w sprzedaży całej kategorii kawy jak na zachodzie Europy. - Przewidujemy, że polscy konsumenci będą stopniowo zmieniać swoje przyzwyczajenia i szukać nowych sposobów przygotowania kawy, zwracając coraz większą uwagę na jej walory smakowe - mówi przedstawiciel marki Tassimo (od 
Mondelez Polska, czyli danego Kraft Foods).

Ekspresy kapsułkowe mają w swojej ofercie czołowe marki kawy: Dolce Gusto i Nespresso od Nestle, Tchibo oraz Tassimo od Kraft Foods. Na świecie furorę robi urządzenie marki 
Starbucks, ale jak powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl, Magdalena Mularuk, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej, na razie nie ma planów wprowadzenia ekspresów Starbucks Verismo na polski rynek.

Ostatnio ten trend postanowiła wykorzystać czołowa sieć dyskontów w Polsce - 
Biedronka, która wprowadziła do oferty ekspres do kawy Italico i dedykowane kapsułki z kawą.

Jak podkreśla biuro prasowe Jeronimo Martins Polska SA, ekspres ciśnieniowy do kawy w kapsułkach Italico jest obecnie najtańszym tego typu produktem na rynku. - Warto jednocześnie podkreślić, że równie tanie jest przygotowanie pojedynczej porcji, która zawsze kosztuje 0,80 zł. Wraz z rosnącym zainteresowaniem nową ofertą dotyczącą ekspresu Italico wprowadziliśmy również dodatkowe akcesoria takie jak na przykład spieniacz do mleka Italico i filiżanki Italico dostępne w ofertach sezonowych - podano.

W 2012 roku wartość całego rynku ekspresów do kawy wyniósł ponad 110 mln zł. Według Euromonitora do 2015 roku może zwiększyć się do prawie 136 mln zł.
Dalsza część artykułu jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!