Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Napoje

Żywiec Zdrój: Będziemy stale rosnąć szybciej niż kategoria wód

- Będziemy starali się poprzez innowacje odbudować rozwój segmentu marek premium i waloryzować kategorię z myślą o nas, jak i naszych partnerach handlowych. Rosnąc szybciej niż kategoria - to nasze stałe założenie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Żywiec Zdrój: Będziemy stale rosnąć szybciej niż kategoria wód
Woda niegazowana Żywiec Zdrój była liderem kategorii w 2012 r.

Jak przyznaje Ilona Woźniak, 2012 to kolejny rok niekorzystnej dynamiki zmian w rynku detalicznym i w samej kategorii wód butelkowanych. - Kategoria w ubiegłym roku wzrosła ilościowo ponad 5 proc. - nam wciąż udaje się rosnąć szybciej niż rynek, co daje pewną satysfakcję. Jednak wysokie ceny surowców czy rozwój sieci dyskontowych stawiają coraz wyżej poprzeczkę dla rentownego wzrostu i to jest dużym wyzwaniem, o czym trzeba pamiętać - mówi przedstawicielka Żywiec Zdrój.

Dodaje, że liderem kategorii w 2012 r. był sztandarowy produkt firmy - woda niegazowana Żywiec Zdrój. - Miniony rok był bardzo udany dla produktów z segmentu tzw. wód smakowych - nasz Smakołyk osiągnął prawie 20 proc. wzrostu, co potwierdza wciąż znaczący potencjał w kategorii. Najbliższe tygodnie czy wręcz dni przyniosą kolejne nowości w segmencie smakowym. Także Dobrowianka potwierdziła swój potencjał dalszego rozwoju i pozycję na rynku - komentuje Ilona Woźniak.

Pomimo niesprzyjających okoliczności gospodarczych, Żywiec Zdrój wierzy, że obrana strategia przyniesie oczekiwane rezultaty. - To na co będziemy zwracać większą uwagę w tym roku, to zarządzanie kosztami poza materiałowymi, a przede wszystkim kosztami organizacji. Będziemy też szukać synergii z pozostałymi spółkami z grupy, co pozwoli na bardziej efektywną realizację działań w każdym obszarze, także kosztowym - to standardowe, ale istotne w sytuacji kiedy dynamika popytu konsumenckiego zwalnia - podsumowuje. 

Jak dodaje Ilona Woźniak, najbliższy okres przyniesie nowości w portfolio firmy - zarówno produktowe, jak i dotyczące opakowań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ilona Woźniak RSS ALERT    /    Dobrowianka RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    woda RSS ALERT    /    wody butelkowane RSS ALERT    /    woda smakowa RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • KKND 2013-06-07 17:34:40
    Rośniecie szybciej niż kategoria dzięki jednemu dystrybutorowi- Biedronce. Cały rynek widzi, jak bardzo ich kochacie i blokujecie inne marki. Jak tylko spadają udziały to już biegusiem i in-oucik w skandalicznej cenie. Oczywiście resztę rynku macie w głębokim poszanowaniu. Do czytających tą wypowiedź: kiedy ostatnio widzieliście w Biedronce inną markową wodę poza Żywcem Zdrój i Womir Spa??? Jakąś wyłączność podpisali, czy co???
  • antyżywiec 2013-06-07 18:59:58
    A gdzie jest Żywioł-coś chyba nie wyszło!!!
  • Do KKND 2013-06-07 23:03:31
    Chyba się mało orientujemy w temacie, co? A pokaż np. inną markową niż Nałęczowianka w Lidlu? Tak to działa na każdym produkcie..
  • dream 2013-06-08 15:03:59
    W lidlu masz dobra czeska wode smakowa saguaro a pod marka saguaro mineral 200 staropolanke wiec jest alternatywa dla zywca zdroj
  • kknd 2013-06-09 13:50:03
    Porównujesz Lidla, który niezbyt często organizuje in-outy na produkty brandowe i opiera się na promocjach marki własnej z biedronką, która praktycznie co tydzień wrzuca in-outowe produkty markowe na swoje sklepy ze wszystkich kategorii oprócz wody??? Według danych mają w okresie FM +1,8% total polska, a -12% w lokalach, więc nie pierdziel, że nie wiem co piszę. Poszli do Biedy odrabiać -12% i zostali wydmani, tak, że portugalczyki postawili ich wodę za 1,61zł netto na półkach, gdzie Eurocash i Makro ten sam produkt w promojach typu pół strony pokazują 1,79zl netto. Więc kto tu się nie zna?? Na pewno nie zna się top managment koncernów. Ludzie ci dla wyniku rozwalają politykę cenową, a straty na marżach odrobią kolejnymi podwyżkami które weźmie na siebie pozostała część rynku, a najszybciej tradycja. Jest o co się bić ok 3000 palet x 2-4 wrzutek i można już planować na co wydać premie, a jak się jest już wszędzie to inne sposoby na wykręcenie wyniku są za trudne dla tych półmózgów i później mamy dwa rynki: Biedronki i reszty, która zarabia na ich ceny, bo komuś brakowało do wyniku lub siedzi tam obiema nogami i nie ma pomysłu jak stamtąd wyjść, a wyjść ciężko, bo nie ma gdzie odrobić wolumenu. W tym roku udało się to Pepsi- brawa dla chłopaków, przełożyli ceny na rynek i mają +25%. Coca cola jak zwykle, jak wyniki zapaliły się na czerwono poleciała do Biedronki z in-outem na litrową cole po 2zł netto. Ciekaw jestem, jak w tym czasie idzie im w tradycji?? aaaa zapomniałem... przecież cenniki wprowadzają. No tak, ktoś musi zarobić na te ceny z Biedronki, bo marża na koniec roku musi być.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!