Żywiec Zdrój: Będziemy stale rosnąć szybciej niż kategoria wód
- Będziemy starali się poprzez innowacje odbudować rozwój segmentu marek premium i waloryzować kategorię z myślą o nas, jak i naszych partnerach handlowych. Rosnąc szybciej niż kategoria - to nasze stałe założenie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych, Żywiec Zdrój SA.

Jak przyznaje Ilona Woźniak, 2012 to kolejny rok niekorzystnej dynamiki zmian w rynku detalicznym i w samej kategorii wód butelkowanych. - Kategoria w ubiegłym roku wzrosła ilościowo ponad 5 proc. - nam wciąż udaje się rosnąć szybciej niż rynek, co daje pewną satysfakcję. Jednak wysokie ceny surowców czy rozwój sieci dyskontowych stawiają coraz wyżej poprzeczkę dla rentownego wzrostu i to jest dużym wyzwaniem, o czym trzeba pamiętać - mówi przedstawicielka Żywiec Zdrój.
Dodaje, że liderem kategorii w 2012 r. był sztandarowy produkt firmy - woda niegazowana Żywiec Zdrój. - Miniony rok był bardzo udany dla produktów z segmentu tzw. wód smakowych - nasz Smakołyk osiągnął prawie 20 proc. wzrostu, co potwierdza wciąż znaczący potencjał w kategorii. Najbliższe tygodnie czy wręcz dni przyniosą kolejne nowości w segmencie smakowym. Także Dobrowianka potwierdziła swój potencjał dalszego rozwoju i pozycję na rynku - komentuje Ilona Woźniak.
Pomimo niesprzyjających okoliczności gospodarczych, Żywiec Zdrój wierzy, że obrana strategia przyniesie oczekiwane rezultaty. - To na co będziemy zwracać większą uwagę w tym roku, to zarządzanie kosztami poza materiałowymi, a przede wszystkim kosztami organizacji. Będziemy też szukać synergii z pozostałymi spółkami z grupy, co pozwoli na bardziej efektywną realizację działań w każdym obszarze, także kosztowym - to standardowe, ale istotne w sytuacji kiedy dynamika popytu konsumenckiego zwalnia - podsumowuje.
Jak dodaje Ilona Woźniak, najbliższy okres przyniesie nowości w portfolio firmy - zarówno produktowe, jak i dotyczące opakowań.

CENY HURTOWE

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.