Trend premiumizacji na rynku alkoholi, zauważalny od jakiegoś czasu, jest już nie do zatrzymania. - Wino, które kosztuje kilkaset złotych za butelkę, jest już w segmencie superpremium, a przecież to dopiero początek skali, która kończy się na kilkudziesięciu tysiącach złotych za butelkę - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Domu Wina Sp.zo.o z Krakowa.
Z Tomaszem Brusem, dyrektorem ds. handlu w firmie SuperDrob rozmawiamy o aktualnej wyzwaniach w eksporcie mięsa drobiowego na rynki Europy i Azji, a także o planach rozwoju kategoriach premium i convenience.
– Kategoria whisky jest szybko rosnącą kategorią alkoholi. W Szkocji aktualnie stawia się na kreatywność i innowacje, dużo eksperymentuje się z użyciem nowych beczek i wykorzystuje się nowe możliwości finiszowania. Z kolei irlandzka whisky jest aktualnie najszybciej rozwijającą się kategorią. Mocno odradza się po kryzysie – powiedział Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich. Kuba z sektorem HoReCa jest związany od 2008 roku. W tym czasie pracował w stołecznych lokalach takich jak: Na lato, 6 cocktails i Sen. W rozmowie z nami opowiedział m.in. o rynku whisky, postrzeganiu tego trunku w Polsce i na świecie, procesie produkcji i leżakowania oraz w której whisky możemy poczuć crème brulee.
– Gastronomia działała nawet w najgorszych czasach, kiedy była wojna, dlatego nigdy nie przypuszczałem, że doczekamy czasów, kiedy knajpy będą całkowicie zamknięte – powiedział Marcin Wachowicz. W rozmowie z nami właściciel takich lokali jak AIOLI, Banjaluka, MOMU czy Sing Sing opowiedział m.in. o obecnej sytuacji w gastronomii, tarczach finansowych oraz wpływie pandemii na rynek pracy i przyszłość branży.
Z Michałem Jaszczykiem, prezesem zarządu, dyrektorem generalnym PepsiCo Polska, rozmawiamy o wpływie pandemii na rynek napojów i biznes PepsiCo, rozwoju e-grocery, nowych trendach, podatku cukrowym, sytuacji branży HoReCa oraz o działaniach firmy związanych ze strategią gospodarki obiegu zamkniętego.
W połowie roku 2020 osiągnęliśmy zasięg ogólnopolski, tworząc struktury w zachodniej części kraju i otwierając biuro w Zielonej Górze. Zakładamy, że w tym roku mocno pójdziemy z ekspansją w województwach zachodnio-pomorskim, wielkopolskim i dolnośląskim - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.
O pożarze, odbudowie fabryki, wpływie pandemii na biznes mrożonkowy i o przyszłości - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes zarządu Iglotex S.A.
Branża piekarnicza w czasie pandemii poradziła sobie i w sklepach nie zabrało nam chleba. Zmieniła się natomiast struktura eksportu oraz zainteresowanie poszczególnymi produktami piekarniczymi. O roku 2020 i perspektywie 2021 roku rozmawiamy z Waldemarem Topolskim, prezesem Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.
O kontrowersyjnej kwestii wykorzystywaniu oleju palmowego w produktach spożywczych serwis portalspozywczy.pl rozmawia z Dr. Inke van der Sluijs, szefową RSPO na Europę oraz z Anną Marią Prymas, Koordynatorką działań Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP).
Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku
Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze
Obserwuj Portal Spożywczy na Instagramie
Portal Spożywczy: dołącz do nas na LinkedIn
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
Globalny kanał RSS
Zobacz więcej kanałów RSS
NEWSLETTER
NAPISZ DO NAS
Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP
Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!