Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Superfoods - nadżywność czy skuteczny marketing?

  • Autor: Magdalena Brzózka
  • Data: 19-05-2017, 11:35
Na polskim rynku w szybkim tempie przybywa producentów tzw. superfoods. A sklepowe półki zaczynają się uginać od produktów różnych marek, które zawierają np. nasiona chia, jagody goji czy chlorellę, podczas gdy jeszcze kilka lat temu zaledwie garstka konsumentów zdawała sobie sprawę z istnienia takich składników. Dynamicznych wzrostów, jakie notuje ta nowa kategoria, może jej pozazdrościć niejeden producent konwencjonalnej żywności. Co to jest superżywność i z czym to się je? I czy nadżywność jest faktycznie super, czy to jedynie termin marketingowy?
Superfoods - nadżywność czy skuteczny marketing?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Superfoods podbija polski rynek żywności i podniebienia oraz portfele polskich konsumentów, głównie millenialsów. Z kolei producenci przebijają się w innowacjach i produktach zapakowanych w ascetyczne i estetyczne opakowania, bo superżywność idealnie wpisuje się we wszechobecny trend prozdrowotnego odżywiania.

Karolina Liberka, business development deputy director z agencji marketingowej Feno, podkreśla, że konsumentom zależy dzisiaj, aby jeść prawdziwe, zdrowe i jak najmniej przetworzone jedzenie. - Segment superfoods ma bardzo długą listę produktów naturalnych. Analizy rynku, które prowadzimy dla naszych klientów, potwierdzają, że coraz więcej "rozmawiamy" w sieci na temat tego typu żywności. Dzielimy się informacjami, jak ją wykorzystać w codziennej diecie, na co zwracać uwagę przy kupnie, a także jakie nowości pojawiły się na rynku. Jako agencja śledzimy, czym interesują się konsumenci, i wiemy, że najczęściej zwracają uwagę na "zagraniczne" superfoods, np. jagody goji, acai, glony wakame itp. Jednakże w ich świetle ogrzewają się także nasze lokalne "odżywcze dopalacze", takie jak czosnek, brokuł, orzechy lub wszelkiego rodzaju kasze. Lokalność produktów ma dla konsumentów coraz większe znaczenie, co w połączeniu z modą na superfoodsy pozwala nam na nowo odkrywać nasze polskie superprodukty - dodaje Karolina Liberka.

Superprodukt czy skuteczny marketing?

Dalsza część artykułu (87%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!